Kun norsk flagg/sanger 17.mai?

Grete71

Forumet er livet
Ble litt inspirert av noe jeg så vidt fikk med meg på radioen.

Hva synes dere? Skal vi kun ha norske flagg, og norske sanger, på 17.mai?

Personlig synes jeg JA, uten tvil. Vi feirer NORGES frigjøring. Dette er Norge's dag.

Og selvsagt, alle kan få lov å bli med å feire, dersom de føler seg NORSKE. Og Norge er flagget i rødt, hvitt og blått.

Utlendinger skal vel INTEGRERES i det norske samfunnet, og da blir det bare rett og rimelig at de da heller går med norsk flagg.

Eller?

Har jeg startet noen jeg ikke burde nå........[8|][8|]

Mener at det er norsk flagg som gjelder på 17.mai da dette er Norge sin nasjonaldag.

Og dette er ikke rasistisk ment!

Ja, det mener jeg.. Vi feirer norge sin dag....

Jeg mener at utleningene i norge også må få lov og feire, men med norske flagg. 

ORIGINAL: Grete71

Personlig synes jeg JA, uten tvil. Vi feirer NORGES frigjøring. Dette er Norge's dag.

Og selvsagt, alle kan få lov å bli med å feire, dersom de føler seg NORSKE. Og Norge er flagget i rødt, hvitt og blått.

Utlendinger skal vel INTEGRERES i det norske samfunnet, og da blir det bare rett og rimelig at de da heller går med norsk flagg.

Eller?

enig m deg... alt annet er jo tull, d er jo norge sin dag....
synes j ser en liten unge midt i rekka til 1 klasse med svensk flagg (eksempel)
[:D][:D][:D]

d er ikke vondt ment mot utlendinger.. men j mener at om de skal bo i norge osv så må de jommen meg respektere at det er en norsk dag!

ORIGINAL: suki

Ja kun norske flagg og norske sanger osv.! [:)]

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: *LiseT*

ORIGINAL: Star¤

et er NORGE sin nasjonal dag, derfor KUN norske flagg! 

Det er ikke nasonaldag, det er frigjøringsdag *pirkete*

Trodde frigjøringsdagen er 8. mai.
Iallefall da jeg markerer den.

Og ja, 17. mai feirer vi Norge, med norske flagg og norske sanger.
Andre land feires andre dager (St. Patrics Day 17. mars, Svenska Flaggets dag 6. juni, Independence Day 4. juli osv)

samme

ORIGINAL: mamma_86

Ja, det mener jeg.. Vi feirer norge sin dag....

Jeg mener at utleningene i norge også må få lov og feire, men med norske flagg. 

Signerer.

Frigjøringsdag er 8.mai
 grunnlovsdagen er 17.mai

Jeg går med samisk og norsk flagg og synger nasjonalsangen på samisk.

Vil se bare norske flagg på nasjonaldagen.

Prøv å spring rundt i f.eks Pakistan med norsk flag på deres nasjonaldag, regner med det ikke hadde blitt tatt spesialt godt imot.

JA!!!
Men jeg synes det er greit at man har feks et stort norsk flagg og et lite flagg fra "sitt" hjemland under. Det er jo litt artig og gjette på hvilke land de tilhører![;)][8D]

ORIGINAL: ~~ladybird~~

Frigjøringsdag er 8.mai
grunnlovsdagen er 17.mai

Jeg går med samisk og norsk flagg og synger nasjonalsangen på samisk.

Jeg mener norske og samiske flagg!! Og samme på samenes nasjonaldag! Rett og slett fordi samene er en del av norge.

Men, andre flagg på 17 mai, synst jeg ikke noe om!

hm ser liksom ikke helt poenget jeg da med og ha andre flagg på 17.mai...vi feirer jo norges dag ikke andre sine den dagen...det blir jo litt som og feire feks 4.juli med norsk flagg...rimer jo ikke helt det ikkesant..

ORIGINAL: Grete71

Eller?

Jeg er enig i at det er Norges dag og da går alt i norskt. Jeg syns å huske at pakistanerene i Oslo feira sin nasjonaldag en gang. Det er jeg og veldig for. 17.mai er Norges dag akkurat som 4.juli er USA's. Hvert land,sin dag.

ORIGINAL: Venter på 3de spire

Mener at det er norsk flagg som gjelder på 17.mai da dette er Norge sin nasjonaldag.

enig med du [;)]

ORIGINAL: suki

Ja kun norske flagg og norske sanger osv.! [:)]

ORIGINAL: Venter på 3de spire

Synes bare det norske flagget skal være på 17 mai. det er jo norges nasjonaldag,ingen andres.
er ikke rasist,men hva hadde skjedd hvis vi hadde vært i feks iran med norske flagg
et eks bare...
synes heller ikke det samiske flagget skal være på 17 mai heller jeg da
 de har fått kranglet seg til sin egen dag

Ja, kun norsk musikk, norske flagg, norskproduserte klær, norske biler, båter og hus, kun heilnorske matretter, og så sitter vi her på oljeberget og peker nese til resten av verden for at de ønsker å hylle oss og dele sin glede over talefrihet, religionsfrihet og pressefrihet i dette åpne, inkluderende og trygge landet vi har bygget opp - for vi vil ikke ha noe med dem å gjøre!

Ja, dette var ironi forresten!

Back
Topp