Kun én pp igjen..?

Froya88

Forumet er livet
Da har vi prøvd ei stund,men ingenting skjedd enda. [&o] TTR er på besøk...igjen! [:@] Og nå er det foreløpig kun EN pp igjen for oss hvis samboeren fortsatt står på sitt. Nemlig en sommer-baby! Må si meg litt enig i at en sommer-baby er det jeg også alltid har drømt om,men etter så mange pp, begynner jeg nå å tenke at det er samme når, rett og slett! Så hadde det bare vært opp til meg,skulle vi bare kjørt på videre og ikke bry oss om når babyen skulle kommet! Med tanke på hvor lenge vi har prøvd liksom... Må jo vente et halvt år til neste gang igjen,jo.. [>:]
P-piller vil jeg iallfall ikke begynne på igjen og risikere at vi må vente enda lengre igjen etterpå pille-slutt. Så da blir det dong de neste mnd fremover i tilfelle...[:'(]

Håper jeg får klart å overtale ham til å skifte mening der,ja.. [>:]

vil bare onske deg lykke til med overtalingen[:D]! Sommer-høst-vinter-vår baby...samma for meg, bare det fester seg en spire snart"
Har dere prøvd lenge???

Hei. Jeg fikk barn i januar sist. Syntes det var supert. Da hadde jeg kommet meg skikkelig i form til våren, og kunne kose meg ute i sola med babyen. Det var ikke noe problem å gå tur osv selv om det var vinter. (Det er lite snø her jeg bor altså, men allikevel). Du må nok overtale samboer litt. Det er kjekt å få barn uansett årstid tror jeg....

Tenkte at en vår / sommerbaby hadde vært kos vi å... Men nå betyr det ingen verdens ting lengre..
Den får komme når den kommer[:)]

Lykke til, Trinemor[:D]

samme her, hadde lyst på vår/sommerbaby. Men vi fortsetter å prøve, så får den komme når den vil. Selv om november og desember er måneder jeg helst ikke vil ha. Men kommer den da så er det helt greit. Har finni ut at det ikke er lett å planlegge nå den skal sitte.. P-piller skal jeg ALDRI begynne på igjen.. No way!!!!

det går ikke ann å planlegge baby, så da blåser jeg i når vi evt skulle fått baby...Det får bare skje, det som skjer...
Enig med deg trine82; jeg skal aldri begynne på p- piller igjen, jeg heller!!!!!!!!!!

Vi brukte kondom en lengre periode, og ble vant med det. Gadd aldri å få legetime til å fornye resepten. Angrer ikke på det nå, så hold deg unna pillene og bruk dong du. Dere får bare kose dere videre, og ta det som kommer. I starten vil en nok alltid ha drømmer og ønsker, men en innser at det er mye en ikke kan bestemme. Og godt er jop det [;)] Lykke til fremover Trine [:)]

Jeg vil bare anbefale å ikke planlegge alt så nøye. Det er ikke alltid ting går som vi vil, og vi har strevd i 3 år, og er fortsatt ikke gravide. Men skulle jeg bli gravid, spiller det overhode ingen rolle når barnet skulle bli født. Det er ingen selvfølge å få barn lenger, så man må heller bare glede seg over at man evt. blir gravid når man blir det. Skummelt å planlegge....[&:]

ORIGINAL: tryllering

Jeg vil bare anbefale å ikke planlegge alt så nøye. Det er ikke alltid ting går som vi vil, og vi har strevd i 3 år, og er fortsatt ikke gravide. Men skulle jeg bli gravid, spiller det overhode ingen rolle når barnet skulle bli født. Det er ingen selvfølge å få barn lenger, så man må heller bare glede seg over at man evt. blir gravid når man blir det. Skummelt å planlegge....[&:]

signerer den [:)]

Tusen takk,alle sammen!! [:D]
Nei,de p-pillene skal ALDRI mer inn i min munn iallfall!! Vekk med dem!
Trampe80: Vi har prøvd i 7 mnd nå.. Begynner liksom å bli litt redd for at det aldri skal klaffe.. [&o] Men,men.. Vet jo at det kan ta laaang tid! Men fra nå av skal jeg teste ut hostesaft-kuren [;)] Så får vi se da..
Ja akkurat det der å få baby på vinteren eller noe slikt,hadde ikke gjort meg noenting lengre! Hadde blitt like happy,jeg [:D] Er nesten ikke snø-føre her nede heller,så barnevogna kommer fint frem! [:)] Så håper virkelig at jeg får overtalt min kjære til å bli med å fortsette prøvinga.. [8|]
Han ble veeeldig tvilsom da jeg sa at p-pillene vil jeg aldri mer ta igjen (noe han selvfølgelig skjønte),og at da ble det dong noen mnd fremover. Likte ikke det noe særlig.. [:D] Så kanskje han gir seg lett på den. Dong er som de fleste andre mannfolk,noe han ikke foretrekker liksom [:D]

ORIGINAL: Trine82

nei de pillene har ødelagt nok for meg... Kommer jo aldri i orden igjen [:@][:@] Dumme piller

helt enig....jeg kommer ikke til å begynne med noe form for prevansjon før vi har fått alle små trolla vi ønnsker oss.[:D]å når jeg regner ut på termin kalkulator(hver mnd)virker det som en flott dato uansett....hehe.samme når babyen kommer,bare den kommer.[:)]

Lykke til med å overtale han..

Håper han går med på å "ikke prøve så intenst.. bare ta det som det kommer, liksom" [;)]

Sånn ble JEG gravid, iallefall[;)]

Masse lykke til, Trine85[:D]

Helt enig, HeiHei...Tenkte det samme...det er vel samma når barnet kommer?!?! Har han sagt noe om hvorfor han absolutt vil ha sommerbarn? Høres helt merkelig, synes jeg... Mange sier jo at det er best å få barn tidlig på å ret fordi da er de mer modne når de begynner på skolen....og det er jo faktisk en grei grunn,men ikke god nok til å la være å prøve på et helt år!!!!

jeg synes også det er det samme om det er et sommerbarn eller et vinterbarn... det er jo fordeler og ulemper ved sommerbarn også.. jeg lar meg ikke stoppe av den grunn i allefall. [:D] er vinterbarn selv og jeg trives med det..

Kjenner meg litt igjen...faktisk.. Han jeg er gift med ønsker at barnet skal bli født tidlig på året, pga skole , utvikling osv...Men vi har ikke prøvd så lenge, tipper han synes det er greit om han ser at det drøyer litt! For meg er det akkurat det samme!

Takk for forståelsen der,Sprett!! [;)] Godt å høre at noen er i ganske lik båt!

Saken er ikke det at han absolutt ikke vil ha noe annet enn et sommer-barn,men helst ønsker det! Slik vi har våre ønsker..
Har ofte pratet om det,og går det ikke så går det ikke,sier han. Han hadde blitt like glad uansett!

Hei Trine85!

Håper samboeren din endrer mening.... men en sommerbaby er jo flott det også....
Min bedre halvdel øsnket et barn som skulle bli født tidlig på året.... eller senere...
Så jeg fikk fjernet hormonspiralen i begynnelsen av mars. Meningen var å starte prøvingen i begynnelsen
av mai.... men jeg ble gravid raskere enn vi trodde var mulig. Allerede etter 5 uker etter fjerningen av
hormonspiralen, var jeg gravid, men termin 15.01.05... Men lille-jenta vår ville ut før,
og kom til verden allerede 29.12.04... ( hadde masse rier også på julaften, men prøvde å slappe av
så mye som mulig, og da ga det seg litt...). Så det er ikke alt som lar seg planlegge 100%.

Også begynte vi å prøve igjen da den lille var 3 mnd. Ble gravid igjen i juni, men mistet i september.
Ønsket da å ikke være høygravid om sommeren, da vi bor i utlandet og det er ALT for varmt.
Men etter å ha mistet, spiller det ingen rolle når den lille blir født. Det viktigste er at vi får en frisk og
fin unge, at jeg blir gravid igjen... og nå venter jeg bare på tante rød igjen så vi kan begynne å prøve på nytt!

Ser at det er mange her som sliter med å bli gravid, så jeg priser meg lykkelig
for at jeg har blitt så raskt gravid. Jeg har vært heldig!!! Så når på året den lille blir født,
spiller vell ingen rolle...? Iallefall ikke for oss!!!
Håper inderlig, dersom det er det du virkelig ønsker, at du klarer å overtale samboeren din!

Lykke til!

Med vennlig hilsen
Lehcar

Hei Lechar!

Tusen hjertelig takk for gode & varme ord! [:D] Det var rett og slett rørende å lese!
Spesielt etter å ha lest ditt svar,føler jeg nå at jeg skal fint klare å overtale ham. Har en god tro på at det skal gå bra,ja... Krysse fingrene! [;)]
Veldig sant alt du fortalte der! Babyen er ønsket,når som helst på året! Og du har vært som mange andre,kjempeheldig som har fått oppleve drømmen om å bli gravid! Jeg håper jeg også får den muligheten en vakker dag...

Stor klem fra Trine! [:)]

Back
Topp