Kumelks produkter til de små

MiaDenPia

Elsker forumet
Hs sa til meg att barn under ett år ikke skal ha kumelk, da hadde han av min allerede smakt brunost, is og krem (kun i små mengder da )

Men så stoppa jeg , når beskjeden kom, mannen derimot gir Søren og idag fikk minsten skive med nøkkelost til frokost (ei halv bare kombinert med grøt og melk, men dog )

Hvilke beskjeder har dere fått fra hs om dette temaet / hvordan forholder dere dere til melk og miniene ?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har fått samme beskjed.. Men hun har allikevel fått smake mat med melk i! Tenker at det kanskje er å gi kumelk som drikke som er fyfy?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal ikke ha ren kunelk men fått beskjed om aT hun kan få spise osteprodukter. Grunnen til at babyer ikke dkal ha kumelk er fordi dethemmer opptaket av jern.

Til tross for at jeg har en jente som nekter å spise jernberiket grøt så kan vi gi det som pålegg evt i matlaging. Min har stor farefor jernmangel pga dette og at hun er prematur.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal ikke ha ren kunelk men fått beskjed om aT hun kan få spise osteprodukter. Grunnen til at babyer ikke dkal ha kumelk er fordi dethemmer opptaket av jern.

Til tross for at jeg har en jente som nekter å spise jernberiket grøt så kan vi gi det som pålegg evt i matlaging. Min har stor farefor jernmangel pga dette og at hun er prematur.


Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her! Kan bruke litt i matlaging eller som pålegg fikk jeg beskjed om.
 
Er to på åpen bhg m jevngamle unger som min de hadde fått kjeft av hs for å ha gitt barna yoghurt

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Er to på åpen bhg m jevngamle unger som min de hadde fått kjeft av hs for å ha gitt barna yoghurt

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
Vet ikke helt hvordan det er med youghurt ettersom jeg prøver å gi minst mulig melkeprodukter pga jern. Men er vel mye melk i youghurt i fht det å bruke litt smøreost eller en dæsj med melk i saus til maten. Og så er det vel rikelig med sukker i youghurt som man ikke ønsker barn skal ha i seg. Men det er så forskjellig fra helsesøster til helsesøster at man kan jo bli nesten litt sprø av det...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fikk og beskjed om att når lille er ett år kan jeg begynne med melkeprodukter men att den ikke må overstige 60 ML pr dag som skal økes gradvis



Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Kan bruke melk i matlaging fra 10 mnd, og litt yoghurt som "dessert" feks :) bare pass på det ikke blir for mye... Pappaen her i huset var hjemme med guttungen på 11 mnd en dag og hadde gitt han to yoghurter den dagen! Det merka vi på magen og bleie... Så alt med måte :) kumelk som drikke fra 1 år ja :)


❤️løvemor❤️leon❤️
 
Fikk også beskjed om at nå som vi var ti mnd var det greit å begynne med mat med melk i feks yoghurt for å vende magen til melk. Men skal ikke ha melk å drikke fra 1 år.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Vi har fått beskjed om at vi kan begynne med yoghurt og biola nå:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp