Kumelkallergi hos barnet

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Noen med erfaringer rundt dette?
Mistenker at Sondre har det. Hatt netter med helt ekstrem vræling der han vrir seg i smerte og gråter til han mister pusten. Ble så ille at vi ble desperate og ville prøve alt. Så nå har jeg gått en uke på "diett" der jeg har kuttet ut alle meieriprodukter samt løk og andre matvarer som kan lage luft. Vi merket omtrent umiddelbar virkning, gikk ca et halvt døgn og han var en helt annen baby. Så plutselig natt til søndag startet hylekoret igjen. Vi ble litt nedfor siden dietten min ikke hadde hatt effekt allikevel, men så viste det seg at mamma hadde stekt kjøttet vi spiste til middag i smør. Så vi tror det er grunnen. Nå har han hatt fine dager og netter siden. Han sliter fortsatt med litt luftsmerter, men skriker ikke på samme måten.
Så dere med erfaring rundt dette, når introduserte dere kumelk tilbake i kostholdet deres? Er det noen produkter som er værre enn andre? Søtmelk/surmelk... 
Planlegger å introdusere en og en matvare på dager vi har fri dagen etter for å se om det går greit eller ikke... Har også kjøpt minifom for å se om det kan løse opp luften han sliter med fortsatt... Stakkars lille gullet mitt... Fælt å se han har så vondt i magen!

her har jeg hatt melkefri kost i ve 4 uker nå og det har fungert suuuupert!!! Prøver nå forsiktig å spise ting med melkepulver o.l. i. I går tok jeg ei øse tomatsuppe (det er melkepulver i toros suppe), og idag panert fisk fra Findus som det var melk i paneringen. Hun har vært litt urolig de siste par dagene men tror like gjerne det kommer av at hun svelger luft under måltidet! Det neste blir å spise pølser, kjøttkaker o.l. med melk i. Tror ikke jeg hopper rett på yoghurt og fersk melk akkurat ;-) men fersk melk er visst verstingen, ost kan gå bra f.eks. 

Marian87 skrev:
her har jeg hatt melkefri kost i ve 4 uker nå og det har fungert suuuupert!!! Prøver nå forsiktig å spise ting med melkepulver o.l. i. I går tok jeg ei øse tomatsuppe (det er melkepulver i toros suppe), og idag panert fisk fra Findus som det var melk i paneringen. Hun har vært litt urolig de siste par dagene men tror like gjerne det kommer av at hun svelger luft under måltidet! Det neste blir å spise pølser, kjøttkaker o.l. med melk i. Tror ikke jeg hopper rett på yoghurt og fersk melk akkurat ;-) men fersk melk er visst verstingen, ost kan gå bra f.eks. 

Funker ganske bra her også. Fortsatt litt urolig og har luft i magen da, men slipper den der hylinga av smerte... Heldigvis!!! Får vel bare prøve litt etter litt. Når han er over 3 mnd så kan jeg værtfall prøve mer tenker jeg :) Bare 4 uker nå...

vi har fortsatt skrikekvelder innimellom, men det er jo helt normalt! Sålenge hun ikke skirker hver eneste kveld er jeg storfornøyd! Hun sluker jo endel luft når hun spiser, så det er ikke bare kosten min som er årsaken til luftplager og skriking! Idag prøve jeg å spise kake på kafè, og de er det jo som regel melkepulver i, og nå sover hun søtt! Vi skal ha dåp om to uker og da MÅ jeg smake på kakene, så da får vi ildprøven, men så blir hun 3 måneder om 3 uker så kanskje det går bra! 

Back
Topp