Kumelk?

Earthling

Glad i forumet
Septembermødre <3
Septembergull'17
Når begynte de små å drikke kumelk? Likte de det umiddelbart, eller var det en tilvenning?

Min er 13 mnd nå og jeg holder på å kutte med på ammingen. Av diverse årsaker må jeg slutte å amme snart, og siden han ikke er så interessert på dag og kveld merker jeg at det er helt i orden. Men om morgenen er det det eneste han vil ha, så den sitter nok langt inne å kutte. Han er overhodet ikke interessert i kumelk, men er veldig glad i yoghurt, så det får han en del av (bruker naturell, gresk yoghurt, med fruktmos, så ikke noe tilsatt sukker for de som kanskje tenkte på det ;)). I tillegg bruker jeg H-melk når jeg lager grøt til ham fra bunnen et par ganger i uka. Men er bekymra for at han kanskje ikke vil få i seg nok melk/melkeprodukter når jeg slutter å amme helt?

Her begynte hun å drikke kumelk rundt 1 års alderen. Likte det med en gang så trengte ikke noe tilvenning. Så lenge han får melk gjennom yoghurt og grøten så ville jeg ikke bekymret meg :)

Vi gikk tom for mme ca to uker før hun ble 12 måneder, så da gikk vi rett over til vanlig melk. Trengte ingen tilvenning.

De skal ha ganske mye kalsium. Min fikk for lite, for han var ikke interessert i kumelk etter jeg slutta å amme. Men det er mye kalsium i hvitost, så hvis han får et par skiver på brødskive eller bare alene er det veldig bra. Yoghurt er også fint. Fikk beskjed om å sørge for å få i min en del mer på helsestasjonen, for jeg fortalte at han ikke var så glad i melk. Nå gir jeg han melk på morgenen, og siden han er kjempetørst når han våkner sluker han melka som bare det :) Kanskje pappaen kan ta han på morgenen, og tilby kumelk? Hvis ungen er tørst drikker han nok etter hvert. Hvis du tar han opp har han sikkert bare lyst på pupp ...

De skal ha ganske mye kalsium. Min fikk for lite, for han var ikke interessert i kumelk etter jeg slutta å amme. Men det er mye kalsium i hvitost, så hvis han får et par skiver på brødskive eller bare alene er det veldig bra. Yoghurt er også fint. Fikk beskjed om å sørge for å få i min en del mer på helsestasjonen, for jeg fortalte at han ikke var så glad i melk. Nå gir jeg han melk på morgenen, og siden han er kjempetørst når han våkner sluker han melka som bare det :) Kanskje pappaen kan ta han på morgenen, og tilby kumelk? Hvis ungen er tørst drikker han nok etter hvert. Hvis du tar han opp har han sikkert bare lyst på pupp ...
Ja det er sikkert ikke dumt. Skal prøve det, i kombinasjon med å lunke den littegrann, så kanskje han venner seg til den snart!

Ca 10 mnd.

13 Mnd var hon nær hon børja drikka melk. Likte det med en gang

Back
Topp