Kumelk

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Når begynte dere med vanlig melk til barna?

Hvilken type melk anbefales i starten?

Dere som har brukt nan2, gikk dere over til nan3, eller er det meningen at man skal droppe den og gi vanlig melk?

Takk for tilbakemelding:)

Husker ikke alderen til storesøster når vi starta, tipper helsesøsteren sa når vi kunne begynne.

Her starta vi med H-melk, så nærme riktig melk man kan komme. :)

Ett år. Begynte med h-melk og lettmelk, bittelitt av gangen de første dagene, etter en uke fikk hun det hun ville til brødmåltidene. :-)

Husker ikke, rundt ett år. Hun spiste lite og var/er tynn så brukte nan2 lenge og byttet til helmelk. Nå har vi gått over til lett, hun nærmer seg 4. Etter vi byttet til lett har hun begynt å spise mer også.

Da de var 10-11 mnder, starta jeg å gi de litt. Ca. 50 daglig. Så fikk de ett glass daglig fra året. Og når de var halvannet år så mye melk de vil :)

Ca 1 år begge to. Lettmelk da :)

Jeg ga vesla vanlig h-melk da mme-boksen tok slutt. ;) Da var hun 11 og en halv måned.

Hun har så vidt smakt melk etter hun fylte året, men jeg ammer så det går nesten bare i pupp og vann. Får yoghurt, så hun får i seg kalsium. Er 13 måneder.

Jeg ville gått for h-melk, barn har godt av fett.
Hadde jeg ikke ammet ville jeg gitt Nan da.

Fikk beskjed på HS om ekstra lett, siden det er tilsatt Vit.D ?
Er vel ikke så nøye med det hvis de får d-dråper? Det har jo kommet ny forskning som sier at melkefett ikke er ille som man har trodd tidligere, så det er best med h-melk, smør og seterrømme til unger:) Fete produkter. Det er ganske nytt, så de fleste helsestasjoner har nok ikke fått meg seg dette.

Er vel ikke så nøye med det hvis de får d-dråper? Det har jo kommet ny forskning som sier at melkefett ikke er ille som man har trodd tidligere, så det er best med h-melk, smør og seterrømme til unger:) Fete produkter. Det er ganske nytt, så de fleste helsestasjoner har nok ikke fått meg seg dette.
Ok :-)
Nå er jeg ungene mine 2,5 og 3,5, så har nok kommet senere ja :-)

Her fikk hu lettmelk rett etter fylte 1 år :) Hu elsker melk og drikker til både frokost og kvelds :)

Hun var vel rett over året når hun startet å smake. Men hun fikk mme ved siden av ganske lenge.

Min eldste datter begynte med kumelk ved 12mnd, husker ikke hvilken type.
Min yngste datter har enda ikke begynt, da hun reagerte da vi forsøkte å gi ved 12mnd.
Hun reagerte siste gangen vi testet også nå rett rundt 18 mnd.
Derfor har vi i tillegg til amming (hun ammer fortsatt en gang på tidlig morgen) gitt nan3 fra 10 mnd og nan4 fra 15mnd ;)

Back
Topp