Kumelk i syden

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Mini her på 15 mnd elsker kumelk og om noen uker drar vi til syden. Noen som har erfaringer med å gi barna kumelk fra butikkene der? Er til Spania vi skal. Har vært der før og vet at de har melk som står romtemperert på kartonger og melk på plastflasker i kjøleskap. Burde vi tatt med mme og gitt i stedenfor?

Pausterisert kumelk fra kjøleskap går helt fint i Spania. :)

har alltid hørt man må unngå alt av melkeprodukter i syden. Så da vi var på gran canaria så unngikk vi alt unntatt vi spiste 1 is :)
gikk fint det men pøste på med melkesyrebakterier hver dag fra før ferien og helt til vi var hjemme.

Så bra at det er så og si trygt :) Nå tåler vi ikke melkeproteiner eller laktose, så vi kjøper ansett ikke melk, men på ferie så orker jeg ikke å saumfare ingredienslista når vi er å spiser ute osv :)

Så lenge det er pasteurisert så er det vel greit. Var i spania nå nettopp, gravid, og spiste yoghurt osv.
Eneste jeg fikk beskjed om å være forsiktig med var salat og kjøtt. Gikk veldig fint:)
Vi kjøpte kumelk på kartong fra kjøleskap:)

har alltid hørt man må unngå alt av melkeprodukter i syden. Så da vi var på gran canaria så unngikk vi alt unntatt vi spiste 1 is :)
gikk fint det men pøste på med melkesyrebakterier hver dag fra før ferien og helt til vi var hjemme.

Så bra at det er så og si trygt :) Nå tåler vi ikke melkeproteiner eller laktose, så vi kjøper ansett ikke melk, men på ferie så orker jeg ikke å saumfare ingredienslista når vi er å spiser ute osv :)
Det der er fra gammelt av tror jeg, for det er ikke noe problem med pausteuriserte melkeprodukter i utlandet. De er produsert på fabrikker akkurat som hjemme. Og mange av merkene er de samme, blant annet Danonino, Activia etc. ;)

Det man skal være forsiktig med er iskrem fra softismaskiner og kuleisdisker på gata da de kan ha høyt bakterieinnhold. Fløteis som er singelpakket fra isdisk i butikk er ikke noe problem. Det er ofte Nestlé og av samme sort som vi finner i norden. :)

Vi fant Alpro både på Mallorca og Kreta til jenta vår som ikke tålte kumelk som liten. :D Yoghurt, melk og puddinger. :)

Det der er fra gammelt av tror jeg, for det er ikke noe problem med pausteuriserte melkeprodukter i utlandet. De er produsert på fabrikker akkurat som hjemme. Og mange av merkene er de samme, blant annet Danonino, Activia etc. ;)

Det man skal være forsiktig med er iskrem fra softismaskiner og kuleisdisker på gata da de kan ha høyt bakterieinnhold. Fløteis som er singelpakket fra isdisk i butikk er ikke noe problem. Det er ofte Nestlé og av samme sort som vi finner i norden. :)

Vi fant Alpro både på Mallorca og Kreta til jenta vår som ikke tålte kumelk som liten. :D Yoghurt, melk og puddinger. :)
mulig det er fra gammelt av ja. Har kun vært i varmere strøk 1gang ;) vi fant også rismelk og diverse, i et eller annet merke, mulig det var alpro :) vi spiste ikke så mye utenom måltidene på hotellet vi var på, så ble liksom ikke så stort behov for å kjøpe så mye :)

Flytta denne til vårt underforum På reise med barn :-)

Back
Topp