Kulturforskjeller?

Elfiol

Glad i forumet
MayDay2021
Er på ferie på Bali, og på det ene spa'et måtte vi fylle ut ett skjema der man blandet annet måtte krysse av for om man var gravid. Jeg gjorde selvfølgelig det og fikk da beskjed om at de ikke kunne gi meg ønsket behandling, jeg måtte ligge på sidene og ryggen og få massasje, og de sa at hvis de masserte korsryggen eller hardt på leggene kunne jeg få rier :D Jeg lo iallefall godt! Føler kanskje det var en smule overdrivelse? Hehehe...

Jeg vet også at i Tyrkia skal ikke gravide spise jordbær, for hvis de søler jordbær på seg kommer babyen til å få fødselsmerke på samme sted, hehe!! :D

Flere som har gode historier fra andre kulturer? Jeg syns det er artig hvor forskjellig man tenker :)

Har ikke noen voldsomt god historie, men jeg var på spa her hjemme rett etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Vi hadde booket behandlinger på forhånd, men damen ville såvidt ta i meg når jeg sa at jeg var gravid :p Så jeg ble stryki på ryggen i 50 minutter da ;)

I Øst Europa sier de man ikke skal klippe håret sitt mens man er gravid for da klipper man båndet mellom mor og barnet og kreftene over oss som beskyter mora og barnet.

I Øst Europa sier de man ikke skal klippe håret sitt mens man er gravid for da klipper man båndet mellom mor og barnet og kreftene over oss som beskyter mora og barnet.
Dette var nesten litt for creepy ^^

Er på ferie på Bali, og på det ene spa'et måtte vi fylle ut ett skjema der man blandet annet måtte krysse av for om man var gravid. Jeg gjorde selvfølgelig det og fikk da beskjed om at de ikke kunne gi meg ønsket behandling, jeg måtte ligge på sidene og ryggen og få massasje, og de sa at hvis de masserte korsryggen eller hardt på leggene kunne jeg få rier :D Jeg lo iallefall godt! Føler kanskje det var en smule overdrivelse? Hehehe...

Jeg vet også at i Tyrkia skal ikke gravide spise jordbær, for hvis de søler jordbær på seg kommer babyen til å få fødselsmerke på samme sted, hehe!! :D

Flere som har gode historier fra andre kulturer? Jeg syns det er artig hvor forskjellig man tenker :)

Jeg er frisør, og på skolen fikk vi beskjed om å ikke massere for hardt og lenge på kunder som var gravide da dette økte blodsirkulasjonen.. Og det kunne sette igang rier.. Tror det er å overdrive en smule, men man tar ikke risiko med gravide ;)
Skal sies at det er noen år siden jeg gikk på skole, og at det ikke er sikkert de lærer det samme i dag ;)

Så de er ikke helt på bærtur, men det er noe som heter alt med måte. Og for å være på den sikre siden ;)

Samme med kiropraktorer i Norge, de foretar ikke leddmanipulasjon (knekker opp rygg/nakke) da de ikke vet om dette kan føre til spontanabort (ikke påvist, men ikke noe de ønsker å forske på) :)

Back
Topp