Kulest uten smertelindring under fødsel?

De mener jo at alt er så mye enkelere for oss med korte fødsler! Altså de som har hatt lange selv..
Jeg hadde nesten styrtfødsel (3,5 time), og følte jeg aldri hadde pause. Alt fløt sammen. Veldig glad for at jeg ble tilbudt epidural ganske tidlig. De forstod vel at det kom til å være fort over med minimale pauser mellom riene..
Jeg har en litt lang og en veldig kort(1 time) Den korte var mest smertefull. utrolig intens! jeg tror en mellomting er best :)
 
Jeg har en litt lang og en veldig kort(1 time) Den korte var mest smertefull. utrolig intens! jeg tror en mellomting er best :)
En time er jo rakettfart :eek:
Håper å kunne bruke samme tiden som sist, og evt litt lenger. Men det sies jo det går fortere for hver gang..
 
De mener jo at alt er så mye enkelere for oss med korte fødsler! Altså de som har hatt lange selv..
Jeg hadde nesten styrtfødsel (3,5 time), og følte jeg aldri hadde pause. Alt fløt sammen. Veldig glad for at jeg ble tilbudt epidural ganske tidlig. De forstod vel at det kom til å være fort over med minimale pauser mellom riene..
Styrtfødsel er på ingen måte lett nei, og føler på ingen måte at jeg har sluppet lett unna!
Dessverre var ikke jordmor der når det gikk så fort. Hun var sikker på at dette skulle ta maaaaange timer og at den babyen ikke skulle komme på hennes skift, så 1,5t etter hun undersøkte meg så gråt jeg etter epidural og hun kom tilbake, men da var jo allerede tid for å presse henne ut
 
Styrtfødsel er på ingen måte lett nei, og føler på ingen måte at jeg har sluppet lett unna!
Dessverre var ikke jordmor der når det gikk så fort. Hun var sikker på at dette skulle ta maaaaange timer og at den babyen ikke skulle komme på hennes skift, så 1,5t etter hun undersøkte meg så gråt jeg etter epidural og hun kom tilbake, men da var jo allerede tid for å presse henne ut
Jeg følte jeg slapp lettere unna enn det jeg hadde sett for meg på forhånd. Var livredd for å føde!
Håper jeg klarer å slappe mer av denne gangen siden jeg i grunn hadde en grei opplevelse sist :)
 
Jeg rakk ikke å få noenting grunnet styrtfødsel, med herregud som jeg skulle ønske jeg rakk epidural! Jeg satt med en eneste lang rie frem til pressriene, og det vil jeg ikke gjennom igjen! Neste gang så får den anestesilegen stå klar med nåla når vannet går
Haha jeg syns jeg ser det, når du ringer inn til føden: Nå er fødselen igang, jeg kommer snart inn, få på plass anestesilegen! :hilarious:
 
Jeg har en litt lang og en veldig kort(1 time) Den korte var mest smertefull. utrolig intens! jeg tror en mellomting er best :)

Signerer den! Kroppen får jo heilt sjokk! 4 t frå første ri til han var ute med første..50 min på nr to.. :S Eg vil gjerne ha ein mellomting mellom styrtfødsel og eit døgn ;-) Lurer på korleis der blir denne gangen! Då er det 6,5 år sidan sist..begynde du litt på nytt då eller?? Kanskje eg plutseleg då får ein laaang fødsel.. :S

Prisa meg lykkelig over lystgass med første-pressa i 1,5 t (frå eg kom inn på sjukehus til han var ute). Med siste fødte eg heime...med far som jordfar :S puh..
 
Jeg håpet jo å klare meg uten, mtp at fødselen kan gå treigere og at man er litt sprekere etterpå hvis man ikke får epidural, men jeg var veldig forberedt på at jeg kanskje ikke taklet smertene så godt, og måtte få epidural. Jeg hadde 8cm åpning første gangen de sjekket meg, så jeg rakk ikke å tenke på epidural engang, men fikk lystgass. Fødselen tok 15 timer og jeg føler jo at jeg er stolt over at kroppen min jobbet så bra, og at jeg hadde kontroll mesteparten av tiden, men er veldig klar over at mange nok har mye mer smertefulle fødsler enn jeg hadde. Håper jeg klarer meg uten denne gangen også, var liksom rett oppe og gikk etterpå forrige gang. Men jeg tar det som det kommer :)
 
Back
Topp