Kuler i brystene

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Jeg har alltid kuler i brystene, lille her spiser å da er kulene borte men di er alltid tilbake før amming noen ganger enormt mye andre litt. Skal det være sånn? Går det over etter hvert? Lille spiser å spiser av meg kan ligge i en evighet men han sovner, så våkner han m en gang å er aldri mett etter amming. Han får mme etter måltidene men dette er så tungvindt å målrider tar såå lang tid. Han tømmer ikke godt nok da eller hva er det? Hvordan kan jeg slutte med tilegg? Ukevis med henging i puppen før det går seg til? Jeg er så rådvill , tenkte slutte men klarer liksom ikke få meg til det( litt redd for å måtte låne han bort å) hihi. Ikke bare derfor men det er en spesiell følelse å ha han der :) føler han er skikkelig miiin, men når det blir time m amming å så flaske syntes jeg ikke det er like kos. Det er melk i massevis, det spruter alle veier. Å pumper jeg meg midt på dagen blir det 120 ml å da har jeg ikke tatt alt. Men ser det er lite av det fete i det jeg pumper. Å han sovnet følt ved puppen. Legger jeg han i vogna skriker han som om han ikke får mat, da må erstatning til. Ja å så ising i brystvortene er det normalt? Dette ble rotete å tusen ting på en gang hehe

❤gutt født 27/6❤

Jeg fikk beskjed om at det gjerne kunne være klumper. Dette er melkekjertlene som produserer melka. Bare pass at det ikke er betennelse. Da er det vel gjerne varmt, rødt og ømt...
Når det kommer til det å sovne med brystet. .. min gjør det samme...men jeg klemmer i foten/låret hans om han sovner. Hjelper litt... så tar jeg og skifter bleie. Etter bleie skift så ammer jeg en gang til før han får slå seg fullstendig til ro. Da sover han godt, god og mett

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Jeg har ikke noen gode råd dessverre men jeg ville ringt ammehjelpen å hørt med de. De er nok flinkere enn helsestasjonen. Jeg har fått masse gode tips der. Men jeg ammer og pumper og håper på å fullamme snart. Det som er så dumt med flasken er at den kan gjøre barnet sugeforvirret. Så vi har kjøpt medela calma flaske som skal etterligne sugetekniken ved amming. Har nettopp begynt med den og er veldig fornøyd. Melken renner liksom ikke inn i munnen, han må jobbe for det.

Jeg tror kuler i brystet er normalt. Jeg hadde det i starten, og jeg har det fortsatt innimellom. Kommer bort ved amming. Det er vel et tegn på produksjon i brystet, og at denne er ganske stor.
Den tynne melken som du får ut når du pumper, det er formelken. Den tykke og fete melken kommer etter denne, derfor bør barnet få spise lenge av samme pupp. Ikke skift bryst for tidlig. Hvis barnet sovner, og våkner og vil ha mat igjen ikke så lenge etter, så prøv å gi av det samme brystet. Da kan det hende barnet får i seg mer av den fete melken. Denne melken gjør at barnet holder deg mett lengre, og magen kan også bli roligere. Kulene og produksjonen vil stabilisere seg etter hvert, ihvertfall ved fullamming.
Hvorfor gir du tillegg? Høres ut som du har nok melk. Jeg gir ikke tillegg, så ettersom du gjør det bør du kanskje ringe helsestasjonen eller ammehjelpen. Vet ikke helt hvordan du bør gå fram.

Termin 6. juli, fikk en fantastisk sønn 3. juli!

Gir tilegg fordi han hadde gått opp for lite i starten, å nå roer han seg ikke før han får det.

❤gutt født 27/6❤

Jeg har kuler i brystet hver gang jeg har melkespreng. Hjelper det å massere brystene eller/ pumpe ut melk?

Tette melkeganger? Har hatt det.masserer/håndmelker i dusjen eller masserer når han ammes.se ammehjelpen.no :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp