Kuldekrem

TeMar

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Februarlykke 2016
Her har temperaturen nå krøpet over på minussiden og jeg kom til å tenke på at vi trenger kuldekrem til vesla.
Jeg er ikke vant med å bruke kuldekrem til meg selv, så jeg trenger anbefalinger.

Jeg bruker Avene kuldekrem, fungerer fint på både meg og ungene :)

Eg likar A-krem. Eller den ho Needlepin sa :)

Last edited:
Er det for å unngå veldig tørr hud fordi de er mye ute? Jeg leste at bhg anbefalte det.

Er det for å unngå veldig tørr hud fordi de er mye ute? Jeg leste at bhg anbefalte det.

Ja, det er vel i hovedsak det den gjør, den beskytter jo ikke mot kulde.
Kan jo kanskje vente å se om hun trenger det, men regner med at barnehagen anbefaler/forventer at hun har det.

Har aldri brukt kuldekrem til storebror. Har ikke vært noe behov for det for han. Men lillebror har atopisk eksem og blir lett rød og tør når det blir kaldere. Noen tips til god krem for de med atopisk eksem. Lønner kuldekrem seg? Har nemlig hørt at vanlig fet krem (eks. Locobase) holder.

Har aldri brukt kuldekrem til storebror. Har ikke vært noe behov for det for han. Men lillebror har atopisk eksem og blir lett rød og tør når det blir kaldere. Noen tips til god krem for de med atopisk eksem. Lønner kuldekrem seg? Har nemlig hørt at vanlig fet krem (eks. Locobase) holder.
Eg bruker kun La Rosche Posay AP+ eller hvordan det skrives til mini som har ekstremt tilfelle av atopisk eksem på hele kroppen.. Gar prøvd flere men det er eneste som funker på han, men det er jo veldig individuelt...

Jeg lurer på å kjøpe Barnehagekrem fra Lykkelig som liten. Hun kan bli ganske tørr på kinnene.

Eg bruker kun La Rosche Posay AP+ eller hvordan det skrives til mini som har ekstremt tilfelle av atopisk eksem på hele kroppen.. Gar prøvd flere men det er eneste som funker på han, men det er jo veldig individuelt...
Samme her.
Eldste blir smurt mer avene cold creme (ikke kuldekrem) kvelden før og lar huden danne fettlag ila kvelden og vasket bare vekk søvnrusk på morgenen. Værre med de små som spiser med hele ansiktet og må vaskes. Men bruker bare fet krem, ikke kuldekrem.

Samme her!

Samme her.
Eldste blir smurt mer avene cold creme (ikke kuldekrem) kvelden før og lar huden danne fettlag ila kvelden og vasket bare vekk søvnrusk på morgenen. Værre med de små som spiser med hele ansiktet og må vaskes. Men bruker bare fet krem, ikke kuldekrem.

Fikk beskjed av legen om å droppe kuldekrem siden han sliter slik med huden og bare smøre med fuktighetskrem slik som eg gjør no...

Ikke hatt behov hverken på eldste eller yngste enda. Kjøpte en som var best i test i 2008, den kastet jeg så godt som ubrukt i fjor :p

Har lest at babyer ikke skal ha kuldekrem i ansiktet, gjelder det for større barn også?

Back
Topp