Kuldekrem?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Sa til helsesøster at jeg synes Anna er litt "værbitt" i kinnene, altså at man kjenner hun har blitt utsatt for vær og vind.
Hun anbefalte å bruke kuldekrem nå utover.
Så blir jeg usikker da, siden jeg vet det er mange som er imot.
Har brukt kuldekrem på meg selv tidligere da.
Og så er det jo med eller uten vann. Lykkelig som liten har jo en salve med vann, og mener det er bra.
Mens andre sier at den må være uten vann.

Hva tenker dere?

Uten vann. Vann speker

Jeg har dessverre ingen erfaring med kuldekrem. Eneste er at jeg har hørt at de må være uten vann. Jeg har fått en begrunnelse på det, men husker den ikke. Er noe jeg hørte når storegullet var liten.

Huden tetter seg mye mindre med kremer som inneholer vann. Dette er viktig når du er inne igjen. For egentlig skal en vaske av kuldekrem typen ceridal når en er inne igjen. Bruker en en krem med vann i slipper en det siden den ikke ligger som et lag på hudoverflaten.
MEN bruker du en krem med vann i er det veldig viktig å smøre den inn 30min FØR en går ut, da har vannet fordampet.

Kremer uten vann legger seg som et lag over huden, svetten får ikke fordampa og blir liggende under og fryser. Må isåfall ha en som trekker godt inn i huden. MEN jeg vil heller anbefale en god fuktighetskrem fra morgenen, lenge før dere skal ut, også smøre igjen når dere kommer inn :)

Kremer uten vann legger seg som et lag over huden, svetten får ikke fordampa og blir liggende under og fryser. Må isåfall ha en som trekker godt inn i huden. MEN jeg vil heller anbefale en god fuktighetskrem fra morgenen, lenge før dere skal ut, også smøre igjen når dere kommer inn :)
Ja, nå smører jeg som regel hver morgen når vi er på badet. Bruker weleda calendula body cream, den er ganske fet.

Back
Topp