Kulde og de små

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Hva er max temperaturen dere triller tur med de små i?
Her er det sånn -7 til -10 om dagen. Lyst å trille tur men lille her er fortsatt litt forskjølet, så holder oss inne noen dager til men når han blir frisk igjen... kan man trygt trille tur i -8 feks?:rolleyes:

Regelen er vel -10 som maks? Her var det rundt -7 i dag. Jeg går ut så lenge det ikke er mer enn -10, men kan se det an også. En kort tur vs en lang tur er det jo forskjell på. Må hente i bhg hver dag. Og så bærer jeg gjerne, ungen i to lag ull og ekstra nøye med føtter og hode og så inni sjal og bærejakke. Føler jeg har bedre kontroll på varmen hans der enn i vogn.

Har også regnet -10 som maks, sur vind kan nok virke inn også og kler henne etter tempen. Vi har ikke bil så om det er trilletur for moro skyld (og lengre tid ute) eller noe praktisk som en rask tur på butikken vil også være viktig for å avgjøre om jeg tar turen ut eller ikke.

Har ikke vært mer enn -6/-7 her enda og har vært på trilletur hver dag hittil :)
Tenker at man må vurdere den -10 grensa etter litt flere forhold, som f.eks vind, klær og hva man har i selve vogna.
Også er det gjerne varmere enn -10 nedi vogna - kan eventuelt ha en temperaturmåler nedi der dersom man er usikker :) Dette sa ihvertfall helsesøster til oss.
Men dersom lillemor hadde vært syk, hadde jeg nok ikke trillet ute i så kaldt vær nei.

Vi triller også hver dag, men tenker vi holder oss inne når det bikker -10 som anbefalt. Minien vår har også vært forkjølet, men jeg tenker at å komme ut og få frisk luft er bra :)

Jeg hadde babycall i vogna når hun sov ute og det -3 ute og da var det +7-8 i vogna (ved hodet) i følge babycallen, så vogna beskytter jo en del.

Har en lammeullpose og baby har på strikka ulldress eller ullgenser over inneklær, pluss lue, votter og ullsokker :)

Her vi bor er det så tørr luft (bor mer eller mindre på fjellet), og vi fikk beskjed om at grensa her er -15! Men da helst bare ut i varm bil og inn igjen, ikke trilletur! Jeg har trilla i -8 til -10 nå, men det er grensa! Hatt babycall’en oppi vogna, og det er aldri så kaldt nedi der!:happy: Har lammeskinn i bunn og vinterpose over! Og to ull-lag på litjmann:happy: Da har han vært god og varm:happy:

Back
Topp