Kulde og barn

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Har en på 2 år og 8 mnd som går i barnehagen . Barnehagen er 3 min gange fra oss. Har og en på 5 mnd.
Så må ha med når leverer. Triller 2 vogner og pakker de godt inn. Men blir noe usikker på om det er forsvarlig å ta de med på den korte turen når det er spådd mellom 14 og 18 minus.
Men syns også det er dumt å holde hjemme når barn er har det mye bedre i barnehagen med lek og moro.

Hva gjør dere eller hadde gjort?

Vi tok bussen til barnehagen i 17 minus i morres, det blir jo noen 5 minutter og gå pluss venting.
Var det en veldig dårlig idé?
Ble faktisk veldig usikker selv her. Han et 1 år..

Det er så mye forskjellige meninger, er derfor jeg spør. Er skikkelig usikker pga den iskalde lufta. Mini på 2.8 mnd har forstøverapparat som vi bruker morgen og kveld også

A
Det er så mye forskjellige meninger, er derfor jeg spør. Er skikkelig usikker pga den iskalde lufta. Mini på 2.8 mnd har forstøverapparat som vi bruker morgen og kveld også
astma? se an reaksjonen. 3 minutter går ofte greit, men du kan jo ha et tynt sjal foran vogna de 3 min.

Jeg går ikke ut med mitt astma barn når det er så kaldt, det er ubehagelig for oss «friske» og tenker det er verre for de som er syke [emoji4]

A

astma? se an reaksjonen. 3 minutter går ofte greit, men du kan jo ha et tynt sjal foran vogna de 3 min.
De et enda usikre på om det er astma han har, men behandler han for det. Jeg pleier å pakke han godt inn i vogna med vognpose og teppe. Legger kalesjen helt ned, så han ikke får den kalde lufta rett i lungene

Jeg går ikke ut med mitt astma barn når det er så kaldt, det er ubehagelig for oss «friske» og tenker det er verre for de som er syke [emoji4]
Jeg pleier heller ikke gå ut med han når det er så kaldt. Men spørsmålet var om en trilletur på maks 3 min til barnehagen. Da blir han pakket godt inn i vogna med vognpose og teppe, samt kalesjen blir dratt helt ned(Har en emmaljunga scooter). Han vil gjerne se, men har forklart at han må sitte sånn fordi det er så kaldt og han kan bli veldig syk.

Har en toåring, og busser til og fra barnehagen.

Kler tre lag ull, dunposen fra voksi, skinnfell under, ullteppe over, lue med vindstopper. Drar voksiposen langt opp, kalesjen langt ned, så det blir noen cm åpning i toppen for sirkulasjon, beregner minst mulig margin for å rekke bussen og går så fort jeg klarer.

Her blåser det i tillegg til kulda, så det gjør vondt når snøføyka treffer.
Prøver også å trille vogna i medvind, så det er baksida av kalesjen som får det verste.
Her er det bare -12, men med vind blir det fort -20 effektive eller mer...

De et enda usikre på om det er astma han har, men behandler han for det. Jeg pleier å pakke han godt inn i vogna med vognpose og teppe. Legger kalesjen helt ned, så han ikke får den kalde lufta rett i lungene
Høres bra ut det :)

Back
Topp