Kulde krem : Hot eller Not?

Mrs Williams

Glad i forumet
Litt inspirert[:D] Men har fått beskjed fra barnehagen om å ta med kuldekrem , men når er det meninga at man skal bruke den? Er det ved null grader , eller 1 minus og nedover?

Også tenker jeg at om barna svetter når de er ute , blir ikke dette liggende under kremen?

Jeg er ikke så keen på å smøre på Ronja noe hun egentlig ikke trenger, og her er det sjelden veldig kaldt, det er ikke samme vinterkulden som jeg er vant til fra østlandet, det er mer rått liksom.. Men samtidig er jeg livredd hun skal få frostskader på de perfekte kinnene sine bare fordi mora er skeeptisk[8D]

Så hva er deres mening om denne "skumle" kuldekremen[:D]?

jeg har kjøpt kuldekrem ceridal fra apotek, 1 hjem og 1 til barnehagen.
her er det ofte kalt og veldig kalt. i dag hadde vi -25 grader.
leah hva litt rød og sår på kinnene, men etter jeg begynte å bruke kuldekrem ble kinnene vanlig igjen.

Mener egentlig ikke at den er skummel [:D] Bare litt flåsete her jeg sitter[8D]

Her er det ikke så kaldt som 25 minus.. Maks 10 , men det er skjeldent.

Jeg hadde ikke nølt om det var 25, men når det er 2,3,4, 5 i gjennomsnitt .. er det vits i å bruke kuldekrem?

Ja får gå for det[:)]

Jeg har selv aldri merket å blir sår i kulden, men med R får tiden vise[:)]

Ja, det var veldig greit å lese den tråden du lagde. Uten vann er en selvfølge.

Det skader jo ikke å bruke kuldekrem, men om det altid er noe vitsi er en annen sak[:)]

ORIGINAL: *Fru H*

Hvis huden til barnet takler det fint, så tror jeg ikke at jeg hadde giddet å smøre =)
Samme her, hadde vi vært så heldige hadde vi ikke brukt kuldekrem.

For oss er det en absolutt nødvendighet bare gradstokken nærmer seg de blå gradene. Både Felix og jeg får helt ødelagt hud av å gå ut en eneste gang uten. Skal kjøpe en uten vann nå, men jeg synes faktisk det går like greit med en fettkrem med litt vann, dersom vi bare smører et godt lag en god stund før vi skal ut. Jeg får lett kviser uansett hvilken type kuldekrem jeg bruker, tror nok de fleste er ganske tette for huden.[&:] Men, men, mye bedre enn å være hudløs av kulden.

ORIGINAL: Sukkertopp

Hvis huden til barnet takler det fint, så tror jeg ikke at jeg hadde giddet å smøre =)
Samme her, hadde vi vært så heldige hadde vi ikke brukt kuldekrem.

For oss er det en absolutt nødvendighet bare gradstokken nærmer seg de blå gradene. Både Felix og jeg får helt ødelagt hud av å gå ut en eneste gang uten. Skal kjøpe en uten vann nå, men jeg synes faktisk det går like greit med en fettkrem med litt vann, dersom vi bare smører et godt lag en god stund før vi skal ut. Jeg får lett kviser uansett hvilken type kuldekrem jeg bruker, tror nok de fleste er ganske tette for huden.[&:] Men, men, mye bedre enn å være hudløs av kulden.

Ja det er jo greit om man husker å smøre, men det glemmer vi ofte [8D]
Og så tenkte jeg å ha en liggende i barnehagen så de kan smøre han før de går ut.
I barnehagen er det vel 100% nødvendig at kremen er uten vann tenker jeg. Vi bruker så lang tid på å komme oss ut, at vannet i kremene uansett har fordampet. Starter alltid med smøring, skal bare pusse tenner, skal bare skifte bleie, skal bare finne mer klær, skal bare, skal bare. Jeg kan konkurrere med Albert Åberg.[8D]

Back
Topp