Kul under venstre arm..

Stjernesmil

Blir kjent med forumet
Hei!

Oppdaget en kul under venstre arm for ca 2 uker siden. Er 7+5 på nå... kan det være melkekjertel? Den kommer og går litt- er som regel øm og litt vond. Ikke vond i dag... skal til gynekolog på onsdag og tenkte å høre der. Men betryggende om flere opplever dette:)

Hei!

Oppdaget en kul under venstre arm for ca 2 uker siden. Er 7+5 på nå... kan det være melkekjertel? Den kommer og går litt- er som regel øm og litt vond. Ikke vond i dag... skal til gynekolog på onsdag og tenkte å høre der. Men betryggende om flere opplever dette:)

Høres mer ut som en lymfeknute, hvis den er opp mot armhulen? Kjenner du flere kuler hvis du kjenner godt over brystene? Hvis gyn ikke kan gi klare svar så er en tur til fastlegen nok lurt, bare sånn i tilfelle.

Jeg synes også det høres ut som en lymfekul, så ville nok ha sjekka det hos legen :) Sannsynligvis så er det helt ufarlig, både sønnen min og jeg får sånne både i armhulen og i halsen/nakken når det er infeksjon på gang i kroppen. Første gangen vi fant kul på han så ble vi kjemperedde, men nå vet vi hva det er :) Men som sagt, bedre med en sjekk for lite enn en for mye!

Ellers kan jeg melde om at det faktisk er mulig å ha melkekjertler der. Jeg har en kollega som da hun ammet lakk melk ut av kjertelen under armene. Helt ufarlig visstnok, men det er verre å ha ammeinnlegg der:hilarious:

Kan godt være aksessorisk brystvev, det er kjertelvev utenom selve brystet. Vi kan få det fra armhulen og hele veien ned i lysken (med eller uten brystvorte).
Kvinnekroppen er fantastisk :p

Kan godt være aksessorisk brystvev, det er kjertelvev utenom selve brystet. Vi kan få det fra armhulen og hele veien ned i lysken (med eller uten brystvorte).
Kvinnekroppen er fantastisk :p

Jeg har dette på høyre side og har hatt det i mange år. Er sjekket hos lege og med ultralyd opptil flere ganger. Ufarlig :)

Har pleid å få "kulen" etter eggløsning, men nå som jeg er gravid har den visst kommet for å bli :p

Jeg hadde kul under armen sist graviditet. Husker ikke om det var lymfeknute eller melkekjertel, men husker i hvertfall at jeg fikk beskjed om at det var normalt og ikke noe farlig.

Jeg har dette på høyre side og har hatt det i mange år. Er sjekket hos lege og med ultralyd opptil flere ganger. Ufarlig :)

Har pleid å få "kulen" etter eggløsning, men nå som jeg er gravid har den visst kommet for å bli :p

Jeg har i begge armhuler, har hatt det siden første barnet, upraktisk med melkespreng i armhulen!
Heldigvis har de roet seg etter noen uker med alle barna hittil, men blitt litt verre hver gang.
Spent på hvor ille det blir denne gangen :nailbiting:

Back
Topp