Kul under armen

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Oppdaget for kanskje en og en halv måned siden at jeg hadde fått en kul under en arm. Har nær familie som har fått brystkreft i ung alder, og bestilte derfor raskt time til lege. Pga lang ventetid fikk jeg ikke time før over en måned etter. I mellomtiden fikk jeg en kul under den andre armen også. Legen kjente på kulene og henviste meg til sykehuset. Jeg spurte om det kunne være melkekjertler, men legen sa at man ikke har melkekjertler under armene. Det ble bestemt at det ikke skulle tas mammografi pga graviditeten, og at de skulle undersøke med ultralyd. I dag kom omsider timen ved brystdiagnostikk på sykehuset. Jeg sov dårlig i natt, og fryktet vel det verste. Så for meg cellegift, fjerning av brystene osv. Redd for hva som ville skje med lille i magen, ja i det hele tatt. Er 24+2 i dag. Før undersøkelsen i dag gjorde sykepleier og student klar for eventuell biopsi. Måtte vente lenge til legen endelig kom. Det var ikke noe gøy. Legen undersøkte brystene og armhulene grundig og lenge, og sa egentlig ingenting. Plutselig var han ferdig, og skulle til å gå. Jeg spurte om det var det, og det var det visst. Han sa at det rett og slett var melkekjertler/brystvev som er påvirket av graviditeten og østrogenet i kroppen. Kulene vil nok vedvare under graviditet og amming, kan også bli større og ømmere, men ikke farlig. Jeg sa at legen som henviste meg videre sa vi ikke har brystvev under armene, men overlegen på sykehuset sa at de fleste har kanskje ikke det, men en del har det, som meg. Det var en utrolig stor lettelse, nå skal jeg endelig slå meg til ro med at dette svangerskapet skal gå bra, at jeg er frisk og skal få ammet sisteungen min også <3
Tenkte jeg kunne skrive om denne opplevelsen, for jeg vet at det nok er flere som kan oppleve å få skumle kuler f.eks under armene. Det trenger ikke være noe farlig og man kan ha brystvev der også.

Back
Topp