Kul på håndleddet til 1 åring

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Jeg er litt i overkant bekymret for kuler..

I kveld oppdaget jeg en relativt stor kul på håndleddet til jenta mi på 1 år. Den er ikke blå/misfarget og hun har ikke slått seg. Det kjennes heller ikke ut som den type kul man får om man slår seg.

Den er ganske hard og jeg får ikke beveget på den. Det virker ikke som om den er vond, men hun blir litt irritert når jeg klemmer hardt. Mulig det bare er fordi jeg holder henne fast. Kan ikke kjenne noen andre kuler på kroppen hennes. Hun er ikke syk, har ikke feber eller andre infeksjonstegn.

Hva tenker dere dette kan være? Noe å bekymre seg for?
Prøver å legge ved to bilder. Var ikke enkelt å få tatt bilder av ei svært aktiv frøken, men man ser kulen.

Vet man har en kul omtrent der altså, og at det er normalt. Men denne er stor og ikke lik den på andre hånda. Normalt sett ser jeg nesten ikke de normale kulene man har der på henne, men denne er stor..

ImageUploadedByBV Forum1409764385.499699.jpg

ImageUploadedByBV Forum1409764398.120863.jpg

Sent from my iPad using BV Forum

Ser ikke ut som noe jeg har sett. Jeg ville nok tatt kontakt med legen, men så er jeg ganske snar til det dersom jeg lurer på noe da. Tar heller en tur for mye til legen enn en for lite...

Sent from my iPhone using BV Forum

Vanskelig å si noe om hva det kan være, da jeg ikke har sett noe lignende før. Ville tatt en telefon til legen om jeg var deg:)

Vet ikke hva det kan være ettersom du ikke kan bevege på den. (Da kunne det vært en fettklump)

Jeg ville latt legen se på det.

Det kan være mye. Men datteren min hadde en kul på samme sted, det var senebetennelse...

TuMmY LoVe

Jeg hadde senekuler på begge håndledd. De kan ligne litt på den kulen. Egentlig bare en kul fylt med litt brusk og væske. Helt ufarlig.
Men er ingen her inne som kan stille en diagnose så en legetur er nok det riktige :-)

"lurerfæltpåhvorfordetersåviktigåviteatjegtasterframobilen"

Nei, det er det jo ikke:) Men jeg liker ikke å mase på legen for alt. Tenker at det sikkert er mange som trenger en time mer enn oss;)

Tenkte jeg skulle se an til i morgen/over helgen og ringe å høre:) Så får de jo vurdere i andre enden om det er behov for en sjekk:)

Tusen takk for svar:)

Ta en tur til legen ja :) Er vanskelig å komme med noen gode svar på nettet.

Nei, det er det jo ikke:) Men jeg liker ikke å mase på legen for alt. Tenker at det sikkert er mange som trenger en time mer enn oss;)

Tenkte jeg skulle se an til i morgen/over helgen og ringe å høre:) Så får de jo vurdere i andre enden om det er behov for en sjekk:)

Du trenger nok ikke dra på legevakta for den slik jeg ser det, men får du en vanlig legetime hos fastlegen er det ingen grunn til dårlig samvittighet for pasienter som "trenger det mer":)

Sent from my iPad using BV Forum

Så lenge den ikkje plagar ho, så kan du nok heilt sikkert venta til over helga:). Og om du pressar hardt der, eller kor som helst anna plass, er det jo normalt at ho reagerar;)

Ligner på cyster som ikke er så uvanlig å få på hender/håndledd.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Sønnen min har en kul på siden, vi har vært til masse ultralyder og barneleger. Er mest sannsynlig en slags fettkul, og ikke farlig.
"Farlige" kuler er heldigvis skjelden hos så små barn, MEN det er alltid lurt å sjekke opp. Bestill en legetime og hør. Lykke til. Kjenner til fortvilelsen..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1409772552832.jpg
    1409772552832.jpg
    57,1 KB · Visninger: 26
Jeg får sånn kul på venstre håndledd i ny og ne. Det gjorde mamma også men hu fjernet den siden den plagde hu. Det vi har er ikke farlig. Husker ikke eksakt hva det var, men var en normal ting. Men en lege er nok den beste til å svare akkurat i steder for spekulasjoner.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Mannen min har sånn på håndleddet.. Husker ikke hva det kalles,men er helt ufarlig og er bare brusk.. Han har operert bort en gang,men den kommer igjen..

Men sikkert greit å sjekke hos en lege uansett :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Google ganglion og se om du syns det ligner.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Du skal ikke tenke på at det er andre som trenger timen mer. Jeg sa det en gang da jeg var der for noe som viste seg å være helt ufarlig. Da så fastlegen min litt strengt på meg og sa at sånn er det ikke lov til å tenke! Det er derfor vi er her! Så ring og bestill time du :-)

Back
Topp