kul like under kjeven..

Finnsikkemer

Forumet er livet
ja.. igår opptaget jeg en kul rett under/oppunder kjeven.. 6-7cm fra øret liksom.. er skikkelig ømt! tipper den er 1-2cm stor, litt avlang.. prøvde å google det, men blei ikke så mye klokere :P

kan tilføye at jeg har sliti litt med visdomstenna di siste ukene. værst på venstre side! hovent og j*velig! og pga av detta har jeg drit vondt i halsen (er akkurat som halsbet, så kan jo hende det er det..) og i øret! dette er også på venstre side!

hmm.. noen som vet hva dette er?? er det lymfeknute som er hoven?? og hvis hvor lang tid tar det før det går bort? må ikke til legen?? eller? afffff

Jeg hadde dette for noen år tilbake. Hadde den sikkert et år eller noe, men var sikkert ikke større enn en liten ert da... Øm var den også.
Har fått en bitteliten en igjen nå og jeg sliter også med visdomstennene, verst på den siden klumpen er...

Tenker det sikkert er en lymfeknute jeg...

er nok en lymfeknutte som er betent , har selv hatt det og de gangene jeg har vært hos legen så har koklusjonen vært lymfeknutte som er hoven

Er du usikker så ta en tlf til legen å hør

Hver gang eg blir forkjøla, får munnsår elller en eller annen betennelse i kroppen får eg hovne lymfeknuter, spesielt rett under øret ved kjevebeinet, og så rett foran på halsen, under haka på en måte. Kan være ganske så vondt ja og vare alt fra en dag eller to til kanskje par uker alt etter hvor lenge betennelsen som er grunnen varer. Eg går ikke til legen med det lenger siden eg har blitt så vant til å ha det sånn, men kan være lurt å gå til legen får å sjekke at det ikke er noe annet!

Det kan være noe som heter spyttstein,da kan du få smerter som ligner på tannverk.Ta en tur til legen for en sjekk.

er nesten helt sikkert en hoven lymfeknute- det er immunforsvaret ditt som jobber på spreng.

Back
Topp