Kul i puppen

Ceropegia

Glad i forumet
Oppdaget før helgen at jeg er mer sår og øm i den venstre puppen enn den høyre. Klemte og kjente litt og lurer på om jeg kjenner en eller to små kuler på størrelse med en liten ert på nedsiden av brystvorten. Jeg er ikke helt bombesikker, men tror ikke jeg kjenner det samme i høyre pupp. Uff, jeg blir så redd det skal være noe farlig. Skal til legen nå etterpå og sjekke det ut, gruer meg. Håper det bare er pga graviditeten... Andre her som har kuler i puppene eller pupper som oppfører seg forskjellig? Og etter legetimen skal jeg på tidlig ul for å se om alt står greit til der inne. Huff, mye på en dag...

Lykke til i dag!!!

Det der er ikke noe hyggelig altså, jeg oppdaget en kul under armen under første graviditet og ble kjemperedd selv, så jeg kjenner følelsen.

Heldigivs var min kul kun en fettkul, fremkallet av hormonene mine, og helt ufarlig. Var og tok ultralyd av den.

Kanskje kulene du kjenner også er hormonelt betinget? At det er melkekjertler som endrer str? Kanskje er det fettkuler?
Oftest er slike kuler helt ufarlige, men alltid lurt å sjekke med lege.

Varme tanker fra meg til deg

Takk for beroligende ord :) Legen kjente litt og sa det mest snnsynlig var en kjertel, men ga meg henvisning til ul av brystet for å være sikker. Han vet at jeg bekymrer meg en del og ikke slår meg til ro med "det er sikkert ikke noe å bekymre seg for"... Ringte røntgeninstituttet som ikke hadde time før om to uker og det kostet 1400 kroner. Sa at jeg var gravid, men fikk ikke time tidligere av den grunn. Så jeg ringte et privat helsesenter og fikk time imorgen tidlig med full pakke: ul, konsultasjon med spesialist, biopsi og oppfølging...Koster skjorta, men jeg klarer ikke gå i to uker og tenke på kreft. Kontrastfylt dag; rett til tidlig ul der jeg fikk se en bitteliten bllinkende flekk :) Spurte gynekologen om kulen også. Hun kjente etter og bare smilte og sa at dette var en melkekjertel, ikke noe å tenke på. Håper hun har rett...

Back
Topp