Kul i nakken..

Hegepia83

Elsker forumet
Har en kul i nakken. Kjennes ut som en øm muskel på en måte. Er ikke ømt nei, men kulen kjennes slik ut når jeg tar på.. Var til legen med det i høst,men hun visste ikke hva dert var, sikkert en hoven lymfe eller fettkul.. Men hva vil det si å ha en hoven lymfekjertel da?
Men nå er det blitt større, kjenner hvor den begynner men ikke slutter. Virker ikke rund lenger men kansje avlang. Så knaker det hele tiden når jeg snur på hodet, men det er kansje normalt?? Føler jeg har hatt knakingen i årevis uten å være sikker. Kulen sitter på venstresiden like under hårfestet. Sambo mener det kjennes ut som en nakkevirvel,men det er det ikke. Kjenner den er mer til venster, og kjenner forskjellen på kulene..
Men siden legen mente det var ufarlig vil jo ikke jeg mase å få en ny legetime. Men så tenker jeg jo på det verste da,om det er noe galt, så går jeg ikke til legen for hun sa det ikke var noe å bry seg om,så kansje det ikke blir gjort noe før det er forsent??[8|] Føler meg skikkelig hypokonder. Men kommer ikke til å få en ny legetime. Hva mener dere? Noen som har hatt noe lignende???

Har aldri hatt sånn selv. Men for din egen del og fred i sinn ville jeg absolutt prøvd å få din lege (evt bytte lege) til å henvise deg videre så du kan slappe av og få svar.. såpass har jeg lært mens jeg var syk at det er bedre å få en undersøkelse for mye enn for lite!

Du kan hilse henne fra meg og si at "jeg vet ikke" er ikke et bra nok svar fra en lege, og det er absolutt ikke beroligende!
Krev en henvisning og finn ut hva det for din egen del.

Ja, dere har rett. Men bare så ekkelt å gå å mase når hun har sakt det ikke er farlig..
Er ikke den som renner ned legekontoret "uten" grunn..
Får se hva jeg gjør. Har googlet litt, å mange som har kul i nakken, og det er ufarlig. Men så er det beskrevet benkreft en plass, der ei hadde kul i nakken, og hun døde[:o]
Vokser det svulster på slike plasser kan det jo være vanskelig å fjærne pga plasseringene. Men nå håper jeg jeg bare drar det for langt. Men det er det der med å ikke vite da.. Så burde jo egentlig oppsøke lege når jeg føler meg usikker, så er det jo iallefall avkreftet en endelig gang evt...
Bare så feig..

SÅ på turnuslegene, der en mann tisset blod. Ambulanse persjonell trodde det var akkutt, men så viste det jo seg nederlenderen hadde hatt store blødninger i ett havt år uten å kontakte legen[&:] Lav blodprosent og høyt bt,+ masse blod. Da er det rart man ikke tar tegnene kjappere. Men dette er jo ett ekstremtilfelle da...[8D]

Back
Topp