kul i ene armhulen...bekymret!

remrete

Andre møte med forumet
Den første mnd jeg var gravid var jeg skikkelig øm i brystene og armhulene. Spesielt vondt i venstre armhule. Da jeg var hos legen i uke 12 klagte jeg over dette. Hun spurte om jeg hadde kjent noe kul, og det hadde jeg ikke da...

Begynte selvfølgelig å sjekke mer grundig etter den legetimen, og ca 1 uke senere begynte jeg å kjenne en liten kul, på størrelse med en ert. Ringte legekontoret, men da var fastlegen min dratt på ferie.
Fikk komme til en annen lege på samme sted, men han kjente ikke noe unormalt(ingen kul).
Han mente at jeg var øm etter å ha trykket mye på stedet. Ba meg roe ned og ikke tenke mer på det/ikke trykke på stedet.

Brystene mine er ikke lenger så ømme, men jeg har fortsatt mer vondt i venstre armhule enn høyre...og kulen er der fortsatt. Klarer ikke å roe meg ned...frykter det verste!

Fastlegen min kommer ikke tilbake fra ferie før neste uke, og da er vi på ferietur..så har ikke time hos henne før 12.august....

Er det andre som har kjent slike kuler? er det vanlig ved graviditet?

Venninder og mamma prøver å roe meg ned med at så lenge det gjør vondt så er det et godt tegn. brystkreft gjør visst ikke vondt...
Den siste uken gjør det ikke så vondt i armhulen lenger, og jeg blir mer og mer redd...

Off, så skummelt... Jeg hadde nok ringt legevakten hvis jeg var deg.. Ikke noe gøy å gå rundt å bekymre seg.. Er nok helt sikkert ingenting, men alltid godt å få det sjekket av en lege som har peiling og som tar deg og dine bekymringer på alvor! Ønsker deg masse lykke til!!!

Venninna mi har/hadde en sånn, men hun var ikke gravid da. Legene sa at så lenge den ikke var vond så var det skjeldent noe galt, men er den vond så er ikke det riktig. 

Kjære deg, forstår du er bekymret! Men ettersom legen har kjent og ikke følte noe galt, og du er veldig øm, så tyder det bare på en kjertel som er litt hoven, kan faktisk også være en kvise om det er overfladisk, kan få mer av det når man er gravid. Og når man tar på en slik ofte, så går de ikke vekk, du sa også at den er erte størrelse, det er BRA!!! Jeg har en slik på halsen, vært hos spesialist, og den er ubetydelig liten fikk jeg beskjed om, og det tyder på at alt er bra.
Tror du kan roe deg med at det ikke er kreft, men en bivirkning av svangerskapet. Kan være koblet til melke kjertlene også [;)]

Jeg har også sånn under venstre.. Den kommer og blir øm hver gang mensen kommer, og nå har jeg den nå som jeg er gravid også.

Jeg fikk beskjed om at det var hormonelt, så har roet meg med det[:)]

Kreftkuler er ikke ømme. Jeg hadde en øm kul under armen forn noen år siden, ble livredd  - men den gikk bort etter noen uker.

hei søten...
kreft kuler er som sakt ikke ømme. forskjellen på en litt hoven melkekjertel og en kreft kul er at kreft kulen er helt kompakt, og bruker tid på å bygge seg opp.
mens melkekjertelen kan hovne opp over en natt for å gjøre plass til melken som skal komme der seinere...

hilsen meg. (har en tante som har hatt brystkreft)

Enig med frustina her..
ORIGINAL: FruStina

Kjære deg, forstår du er bekymret! Men ettersom legen har kjent og ikke følte noe galt, og du er veldig øm, så tyder det bare på en kjertel som er litt hoven, kan faktisk også være en kvise om det er overfladisk, kan få mer av det når man er gravid. Og når man tar på en slik ofte, så går de ikke vekk, du sa også at den er erte størrelse, det er BRA!!! Jeg har en slik på halsen, vært hos spesialist, og den er ubetydelig liten fikk jeg beskjed om, og det tyder på at alt er bra.
Tror du kan roe deg med at det ikke er kreft, men en bivirkning av svangerskapet. Kan være koblet til melke kjertlene også [;)]

Tror ikke det er noe farlig vennen=). Men når man er gravid så er det lett at kjertlene kan hovne opp litt, slik noen sa. Ellers kan det være en liten fettkul eller en slags cyste. Er nok ikke farlig endå;).

Ei venninne av meg fikk en cyste i puppen da hun gikk gravid, hadde aldri hatt det før. Men den er helt ufarlig og legene har ikke gjort noe med den, siden den ikke vokser=).

Back
Topp