Lillemann har fått en liten kul bakom øret. Noen som vet hva dette kan være? Jeg har lest litt om lymfekjertler og fettkuler og det høres litt ut som det er noe sånt... Den er stor som en ert ca og litt hard, sitter under huden og kan beveges litt... Noen med erfaringer?
Det hadde datteren min også....fikk det sjekket ut å det var bare en lymfekjertel å ikke noe farligt:) Men du kan jo få helsesøster/lege til å kjenne på den for sikkerhets skyld:)
Begge mine gutter har hatt det. Fysioterapeuten sa det var opphopning av avfallsstoffer fra kroppen, og de kan masseres forsiktig bort litt etter litt over noen dager (men trenger det ikke). Helt ufarlig og svært vanlig.
Det var lymfeknuter... og legen mente det var bakterier fra et sår el fra hodet som ble stoppet av lymfene... var sånn a forklarte det iallefall.. :) Måtte holdes øye med og ta kontakt hvis den ble større... Han har hatt det sånn siden han ble født, så blir overrasket om det plutselig blir borte. :)
Takk for svar! Så betryggende å høre at andre også har det :) Skal på kontroll på tirsdag i neste uke så da får vi vite for sikkert, men jeg tror at det er lymfekjertel da den ikke har forandret seg noe enda.
Freyr: Så bra at du har fått undersøkt og at det ikke var noe farlig! :)