kujon????

tigergirl

Forumet er livet
Vi er kommet inn i ny barnehage og jeg er kommet over på ny avdeling og stor trives, nå er det for meg bare 7 arbeidsdager igjen i 2010 som jeg gleder meg til. Er mye å sette seg inn i men det går greit og nå fremover er det en del barn som skal ha juleferie:) Så blir roligere dager.

Men så i januar er det snakk om 14 dager før min permisjon starter og da kommer alle barna tilbake pluss at det blir litt endringer på min gruppe, så jeg går å lurer på om jeg bare skal sykemelde meg de siste 2 ukene, vet ikke om jeg orker nye endringer og skifting av personal igjen. Må legge til at jeg har jobbet 100 prosent og litt til siden graviditet, aldri vært syk og ALLTID stillt opp ved sykdom.

Så hva sier dere jenter, er jeg en kujon/feiging eller fortjener jeg å få litt mer ro på meg...( kan og legge til at jeg ikke har vært vekke fra jobben på nesten 2 år.. )

Lytt til kroppen din[:)]

Hadde eg hatt en kropp som fungerte fint, så hadde eg nok bitt i det "sure" eplet og jobba ut dei siste dagane før permisjon[:)] Vi har jo 3 uker før termin på å slappe av, forbrede oss og pleie oss selv[:)]

Men som sagt, du som kjenner kroppen din best, selv vet eg ikkje korleis det er å måtte skifte på avdelinger osv..så der kan eg ikkje uttale meg mye om!

ORIGINAL: mamma til leah

Hadde eg hatt en kropp som fungerte fint, så hadde eg nok bitt i det "sure" eplet og jobba ut dei siste dagane før permisjon[:)] Vi har jo 3 uker før termin på å slappe av, forbrede oss og pleie oss selv[:)]

Men som sagt, du som kjenner kroppen din best, selv vet eg ikkje korleis det er å måtte skifte på avdelinger osv..så der kan eg ikkje uttale meg mye om!

vi blir uten ped.leder og da må jeg tre inn inn igjen som ped.leder og veit ikkje om eg orker det. Skal til legen på tirsdag så må nesten ha bestemt meg da ... har en styrer som maser på meg om at jeg MÅ holde ut at de er så glad jeg er her osv...men merker jeg er sliten og tenker på helt andre ting... 

Signerer denne jeg [:)]
Jeg aner jo heller ikke hvordan det er å jobbe i barnehage i det hele, så dette må du nok finne ut av selv[:D]

Lykke til, uansett[:D][:D][:D]

jeg står fast ved at sykmelding er noe man skal benytte seg av hvis man VIRKELIG trenger det, ikke at det skal være noe man vurderer fram og tilbake eller "gjør seg fortjent til"..

ORIGINAL: Eirin85

jeg står fast ved at sykmelding er noe man skal benytte seg av hvis man VIRKELIG trenger det, ikke at det skal være noe man vurderer fram og tilbake eller "gjør seg fortjent til"..

Enig! jobber selv i bhg, og hadde prøvd før jeg ga opp..

Jeg vet heller ikke hvordan din type jobb er, så dette må du nesten kjenne på selv.

Personlig er jeg avhengig av sykemelding dersom det TRENGS, men utsetter det stadig selv fordi jeg enda er på "det hadde vært behagelig"-nivået, ikke at jeg veldig trenger det, bare at livet hadde vært deiligere da, for jeg er jo kjempesliten. Men det er bare det. Bare trøtt og sliten. Sovner på sofaen, hodet henger ikke helt med på jobb. Men jeg er ikke syk. Bare naturlig nok sliten.

Det er få dager til jul, så har jeg fri helt til 3. januar. Da er det akkurat en måned igjen til min perm, 3. februar. Det er en hektisk tid på jobb, hadde på mange måter vært godt å ikke jobbe, i alle fall ikke 100%, i en såååå stressende periode, men samtidig vet jeg at det blir enda mer styr for de andre om jeg ikke er der, og er jeg der bare delvis vil jeg måtte jobbe mye likevel, vikaren min er ikke opplært i årsoppgjøret enda, så hun trenger mye veiledning, og tidsfristene de første to ukene av januar er knappe. Det blir stress. Det blir det. Men så lenge jeg ikke er syk, og ikke får plager av stresset (blodtrykk, kynnere etc) så skal jeg holde  det ut. Det er permisjon å hvile i etterpå, før babyen kommer. Da sender jeg Knerten i barnehage, og bare hviler selv. Vi sover så lenge vi (dvs han) sover, ikke noe stress med å levere  tidlig, og etterpå kan jeg hvile. Det gleder jeg meg til. Men så lenge sykemelding går på komfort, ikke reelt behov, så biter jeg tenna sammen frem til permisjonen.

Enig!

Gjør det kroppen din sier at du skal du[:)]

Enig her, egentlig.

Eg jobbar som ped.leiar i bhg (er sjukmeldt pga. bekkenløsning no), så eg veit at det kan vere tøffe dagar når barnegruppa er fulltallig. Men eg er sjeleglad kvar dag vi er nok personale og ikkje minst FAST personale på avdelinga! Du utgjer ein stor forskjell, så med mindre du ser deg nødt til å sjukmelde deg, så ville eg prøvd å jobbe. [:)] Det er jo ikkje verre enn at du sjukmelder deg etter nokre dagar uti januar dersom du ser at det absolutt ikkje går psykisk eller fysisk?

hva som er best for deg er det som er best for deg, og barnet.
om dette betyr sykemelding så er du ikke noen feiging..
klemmer fra hun som har vært sykemeldt så og si hele sv.sk

sykemelding er til for når man faktisk blir syk av å jobbe, ikke arbeidsvegring...

(om jeg høres bitter ut, er det fordi min ex-lege mente at migrene 4-5 ganger i uka + å stå midt oppi et potensielt samlivsbrudd - og da i praksis være tilnærmet alenemor for en 2 åring, skulle være en grei situasjon å være kapabel til å jobbe 40%.. - hun mente at jeg slappet nok bare ikke av nok, så det måtte jeg bare se å gjøre, så jeg kunne jobbe og ha mindre anfall.. (unnskyld meg, men det var SÅVIDT jeg orket å sette på en vask, eller handle inn mat den siste uka jeg jobbet - jeg la meg ofte kl. 19, og likevel var jeg stadig knekt - hvilket førte til migrene - hvilket førte til mindre overskudd - hvilket ga meg migrene igjen.....) - og jeg skal love deg - når du står i akkurat den situasjonen - og da har gjort alt du kan for å holde ut på jobb den siste uka - så er ikke en sånn beskjed det du trenger...

Jeg var så fortvilet at jeg begynte å vurere å kræsje i et autovern i håp om at jeg skulle knekke benet, slik at jeg kanskje kunne få en 100% sykemelding.. )

ORIGINAL: Linn1986

Signerer denne jeg [:)]
Jeg aner jo heller ikke hvordan det er å jobbe i barnehage i det hele, så dette må du nok finne ut av selv[:D]

Lykke til, uansett[:D][:D][:D]

Samme her.

Er generelt imot planlagte sykmeldinger, men dette vet du best selv. Kan du ikke prøve da, og se hvordan det går? Er jo ikke noe problem å få sykmelding når du har sjekket om det går greit eller ikke.

takk for mange flotte svar, og er ening at sykemelding ikke skal gå på komfort, selv om det frister. De andre voksne i bhg er jo syk i hytt og pine og sykemeldt for så og si ingen ting, men vil ikke bli som dem.

Nå har jeg fått gradert sykemelding, slik at jeg jobber 6 timer på avdeling og 4 timer ubunden tid. Så har tatt vekk de 45 minuttene som jeg egentlig skal jobbe på avdeling. Så skal vi lage ny avtale i januar, er egentlig bare 13 dager:) så tar det litt derifra, kanskje bare gå ned i en 50 prosent gradert sykemelding.

Back
Topp