KUB test

Bkno8503010

Første møte med forumet
Var på UL ifb med KUB test på Rikshospitalet mandag den 13. Tok blodprøve samme dag. Fikk beskjed om at alt så fint ut på ultralyden, og har valgt å fortelle om graviditeten.
Har nå begynt å bekymre meg veldig for resultatet av blodprøvesvarene Kanskje var det dumt av oss å fortelle før vi fikk resultatet på denne?
Fikk beskjed om at det tok max 2 uker før vi fikk svar... Noen som har opplevd å få svar tidligere?
 
De gjør en utregning med tall fra ul, bp og mors alder. Husker ikke å ha ventet veldig lenge med de andre, men der bodde jeg i DK. Hvis alt så fint ut på ul så er sjansene veldig gode for at det skal være ok og var det meg hadde jeg fortalt om baby. Hvis det viser seg å være økt sjanse for trisomi så må de ta flere tester, før et evt endelig svar. Jeg skal ikke ha KUB nå, da jeg “er for ung” men skal på ul i dag 12+6-13+3 og har forstått det slik at om legen ser noe “off” så blir vi henvist videre til oppfølgning.
Håper du snart får svar om du er engstelig
 
Fikk brev i posten etter åtte dager. De sa de ville ringe etter 6-7 dager om det var noe med blodprøven....
 
Sniker
UL teller mest av de faktorene
 
Dersom du får papirer på helsenorge.no så lå mine blodprøver der etter en uke. Du kan jo inn å sjekke. Men har også hørt som eskimonika skriver at det er UL som teller mest.
 
Jeg tok blodprøvene uken før UL, da var blodprøve svarene klare, slik at de kunne regne ut testen når jeg var der. UL og bl.prøvene viste at alt var iorden og at det var liten risiko for kromosomfeil. Så da skal det vel ikke ta lengre enn en ukes tid, før du får svar tenker jeg :)
 
Jeg tok blodprøvene uken før UL, da var blodprøve svarene klare, slik at de kunne regne ut testen når jeg var der. UL og bl.prøvene viste at alt var iorden og at det var liten risiko for kromosomfeil. Så da skal det vel ikke ta lengre enn en ukes tid, før du får svar tenker jeg :)
Kan ta opptil et par-tre uker på set lengste så de vil gjerne helgardere seg selv om det ikke trenger ta mer enn noen dager
 
Back
Topp