Kvinnesak vet du, da er ikke media så interessert.
Vel, tror ikke vi kan legge ansvaret alene på mediene der altså.
En parallell er jo dette med at mange "kvinne"yrker er lavt lønnet. Men når man spør en del av disse kvinnene om de er fagorganisert, så sier endel nei. Klart stiller man ikke like sterkt i en lønnsforhandling eller streik da. Andre sier at det er ikke vits fordi fagforeninga gjør så dårlig jobb, vel da kan man jo skolere seg å stille til valg som tillitsvalgt selv og gjøre noe med det. Å være tillitsvalgt er mye jobb, ubetalt, og at noen tar disse vervene en forutsetning for videre lønnsvekst og arbeidsvilkår skal bestå.
Fra kvinner får jeg inntrykk av at dette er ""noens" ansvar, men de er ikke denne noen.
På samme måte trenger vi damer som fronter saker i media (som ikke omhandler interiør, mat etc). Kvinner kan være like engasjerte og brenne for saker, men retter ikke nødvendigvis engasjementet riktig sted, der er menn ofte bedre.
Forum for gravide og venninner er gode lyttere, viser forståelse og man får lettet på frustrasjonen, men det viktige i denne saken er at det trekkes opp på stortingsnivå.
Flere blir sikkert litt provoserte, men min erfaring er at for mange kvinner er det viktig å bli hørt, men ikke så nøye "hvem" som hører. Menn er litt mer strategiske og tar innspillene der de får mest virkning/innflytelse.
Så personlig er jeg litt skuffa over at ikke noen gravide i november allerede tok tak i dette, på vegne av oss som gruppe. Nå samler jeg dokumentasjon, så får vi se hva det blir av det.
Uansett flere uker til familien og kollegaer får vite om graviditeten så å skrive en offentlig kronikk er derfor ikke aktuelt på dette tidspunktet. Desverre!