Ku-melk

Tråden ble postet før jeg var ferdig å skrive. IMen nå som babyene er rundt året, og kan introduseres for ku-melk, så lurer jeg må om det metter like mye som morsmelk evt.mme. Noen som vet? Skal den drikkes kald eller kan den varmes litt?

Den skal vel ikke erstatte mm/mme på den måten.. mm/mme er nok mettende og har mer næring enn kumelk;) jeg gir til og med min 2år gamle datter mme om morgen og kveld :) så drikker hun kumelk ved måltidene i barnehagen ;) kommer til å gjøre det med minstemann så lenge han vil ha mme da :) ellers har jeg foresten gitt kumelk kald og som drikke ved frokost/lunsj :) tatt tid før de to eldste har blitt vandt med smaken :P

Man skal nok ikke bytte ut mme med kumelk. Jeg begynte med kumelk da ammingen var på siste slutt fordi jeg ville ha en overlapping mellom amming og kumelk (det skal visstnok være bra?). Jeg gir han velling (kjøpt i Sverige, det er grøtpulver og mme i blanding) som han både får på flaske og en dæsj i grøten. Til måltidene får han ekstra lett melk som er tilsatt d-vitamin (er så dårlig å huske de dråpene). Kumelken gis kald her.

Her får han fortsatt flaska med mme før han legger seg. Til frokost og lunsj får han vanlig kumelk, som jeg pleier varme litt i mikro'n. Han er ikke superbegeistret for det ennå, og drikker bare noen slurker, men tenker at jeg fortsette og tilby han det og satse på at han blir vant til det etterhvert :)

Jeg har gitt i små porsjoner, dvs 3-4 slurker av en kopp. Han har reagert med magevondt på enkelte melkeprodukt, men har prøvd oss frem, og han liker veldig godt biola. Får fortsatt mme 2 ganger om dagen, når han skal sove og til kvelden en liten slurk etter grøt :)

Takk for alle gode svar :) Hadde et ønske om å erstatte amming med ku-melk før leggetid, men da er vel det heller en dårlig idè. Føler det er unødvendig å begynne med mme nå, men begynner å kjenne litt på at det skal bli godt å bli ferdig med ammingen (selv om det er mye kos med den også). Tenker en dag at NÅ skal jeg slutte(hvis jeg f.eks blir bitt i puppen), og neste har jeg lyst å fortsette litt til. Baah..

Takk for alle gode svar :) Hadde et ønske om å erstatte amming med ku-melk før leggetid, men da er vel det heller en dårlig idè. Føler det er unødvendig å begynne med mme nå, men begynner å kjenne litt på at det skal bli godt å bli ferdig med ammingen (selv om det er mye kos med den også). Tenker en dag at NÅ skal jeg slutte(hvis jeg f.eks blir bitt i puppen), og neste har jeg lyst å fortsette litt til. Baah..

Dem trenger jo egentlig mm/mme lenger heller ;) jeg personlig ville gått over til mme istedenfor å amme :) men så har jeg aldri kost meg med amming heller da :P

Minsten får mme om morgen når han våkner, en flaske når han skal sove på dagen og en før legging om kvelden :) han må nesten ha den flaska med mme for å roe seg og bli trøtt nok virker det som.. og jeg kommer til å gi han det en god stund til :) mellomste på 2 år får også om morgen og ofte om kvelden :P

Hva hvis de ikke tar mme da? Jeg slutter å amme nå, nede i en gang i døgnet, er det dumt at hu ikke får mme?

Det er ikke dumt det nei.. for dem skal vel ha mm/mme det første året..etter det så kan man velge selv om man ikke har fått beskjed av hs/lege om at dem trenger det lenger ;)

Så om hun ammer kun 1 gang i døgnet og er forbøyd med det, og spiser godt med mat så skal ikke det være noe problem mener jeg?;)

Mine 2 minste får mme mest pga kosen..og det er greit å gi dem en flakse hver om morgen siden dem våkner i 7tiden og spiser frokost i barnehagen kl 9..

Jeg ammer fortsatt og vi har begynt å gi kumelk til måltider som jeg ikke er hjemme på og tenker vi kun går over til kumelk når hun liker det skikkelig.Kommer ikke til å gå over til mme, ser ikke at hun har behov for det.

Her er det ikke helt klaff med kumelk i magen enda, så vi kommer til å fortsette med mme minst et halvt år til før vi starte med kumelk:)

Back
Topp