Ks

Ønsker<3

Elsker forumet
Noen som skal ks? Hvorfor?
Jeg vurderer om det er de beste for meg denne gangen.. Hadde en tøff fødsel med nr 1, rivna grad 3b! Fikk ikkenks med nr 2 og hadde en grei fødsel uten å rivne noe serlig, men problemene har kommet nå i ettertid:( har div problemer med luft og ting som jeg ikke vil gå inn på her på de åpne forumet:(
Noen erfaringer?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Du får jo spør jm om du hele tatt er kandidat for det, har intrykk av at det er ganske strengt jeg, men det er jo god grunn til det. Du har forresten rett på operasjon tror jeg, uten å vite helt hva plagene dine er nå.. Jeg spurte om ks for å ta sterilisering i samme slengen men det va selvsagt ikke lov :p

Jeg vet ikke. Spurte jordmor på oul om hun trodde jeg kunne fått det. Hun var helt klar på at det kunne jeg. Hadde ks sist med datteren som lå i seteleie.

Du får jo spør jm om du hele tatt er kandidat for det, har intrykk av at det er ganske strengt jeg, men det er jo god grunn til det. Du har forresten rett på operasjon tror jeg, uten å vite helt hva plagene dine er nå.. Jeg spurte om ks for å ta sterilisering i samme slengen men det va selvsagt ikke lov :p
hehe du føler deg ferdig? :p

Jeg vet ikke. Spurte jordmor på oul om hun trodde jeg kunne fått det. Hun var helt klar på at det kunne jeg. Hadde ks sist med datteren som lå i seteleie.
er det mindre strengt hvis man allerede har hatt ett ks?

Har ikke diskutert dette seriøst enda. Men føler vel at hvis man har hatt det en gang at det heller er lettere få igjen. Jeg fikk jo ikke noe valg sist. Men tror de vil gi meg valget nå.

ja ve det er ganske strengt, som sakt så fikk ikke jeg ks sist, selv om jeg var livredd for at de samme skulle skje igjen :S men da hadde jeg ingen plage av det.. så tror at viss jeg hadde vært mer plaget av de i ettertid så hadde jeg muligens fått det sist.. var inne til samale og slikt sis gang.. så kommer i alle fall til å be om vurdering, og få en gyn til å se på hele pakka om underlivet mitt klarer en fødsel til.. :) blir jo 3 fødselen på 5 år da.. vet ikke hva jeg håper på heller, men vil i alle fall ikke være ødelakt for livet liksom :P
skal uansett ta operasjon for å fikse enkelte ting uansett da(dette lir litt intimt, men sjeden har utvidet seg i stor grad eter 2 fødseler, var gyn som foreslo det, men han ville at jeg skulle "bli ferdig med å få barn" først :P

Jeg har hatt hks og hun sa til meg at det er svært få sykehus som vil ta ks med mindre det er fare for mor eller barn, eller man er skråsikker på at en naturlig fødsel gir store komplikasjoner.

Hva jormødrene sier er en ting, det er ikke de som skal gi en person lov til ks eller ikke :p det er sykehuspersonale.

Ks er mye mer omfattende og risikabelt i de aller fleste tilfeller derfor får man ikke det i Norge sånn helt "uten videre".

Jeg fikk en heftig infeksjon i ks i tillegg og kunne ikke gå på 2 mnd. Allikevel sa jordmoren at jeg skulle ha en vanlig fødsel så langt det lot seg gjøre.

Skjønner ikke hvor folk får det fra at de kan velge... Ks er en nødløsning og ikke en valgmulighet.

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Jeg skal søke, men aner ikke om jeg får. Mistet mer enn 1,5 liter blod sist fødsel, og har problemer med morkaka. Den ville ikke løsne av seg selv med noen av ungene. Så er redd for det samme med denne. Så håper jeg får!

Jeg skal søke, men aner ikke om jeg får. Mistet mer enn 1,5 liter blod sist fødsel, og har problemer med morkaka. Den ville ikke løsne av seg selv med noen av ungene. Så er redd for det samme med denne. Så håper jeg får!

Mistet rundt 1 liter med første og ble mye dramatikk rundt dette i første fødsel, med nr 2 så fikk jeg noe medisin med en gang bebin var ute! Så mista nesten ikkje blod med nr 2:)

Mistet rundt 1 liter med første og ble mye dramatikk rundt dette i første fødsel, med nr 2 så fikk jeg noe medisin med en gang bebin var ute! Så mista nesten ikkje blod med nr 2:)

Jeg mistet det i forbindelse med at morkaka kom ut. Når den endelig løsna fosset det blod og morkaka kom i mange biter! :(

Forrige fødsel endte i krisesnitt pga livløs baby...så mitt høyeste ønske denne gangen er å få lov til å føde normalt, og få babyen opp på brystkassen min ;)

Men...hvis det blir sånn at denne babyen også er liten, vokser lite på slutten, har lite fostervann og jeg går på overtid... Da kan det hende følelsesene fra sist fødsel tar overhånd, og jeg takker ja til et evt tilbud om planlagt keisersnitt! Da får jeg hvertfall være våken...! Selv om man på SiV ikke får ha babyen og pappaen hos seg på postoperativen etterpå allikevel....!

Er det forresten noen som har tatt planlagt KS på andre sykehus som har fått ha pappaen og babyen hos seg etterpå? ...hvis alt er bra med babyen selvsagt ;)

Jeg har hatt hks og hun sa til meg at det er svært få sykehus som vil ta ks med mindre det er fare for mor eller barn, eller man er skråsikker på at en naturlig fødsel gir store komplikasjoner.

Hva jormødrene sier er en ting, det er ikke de som skal gi en person lov til ks eller ikke :p det er sykehuspersonale.

Ks er mye mer omfattende og risikabelt i de aller fleste tilfeller derfor får man ikke det i Norge sånn helt "uten videre".

Jeg fikk en heftig infeksjon i ks i tillegg og kunne ikke gå på 2 mnd. Allikevel sa jordmoren at jeg skulle ha en vanlig fødsel så langt det lot seg gjøre.

Skjønner ikke hvor folk får det fra at de kan velge... Ks er en nødløsning og ikke en valgmulighet.

<3 odine <3 27/10/11

Er jo ikke snakk om å bare velge det fordi de er de jeg har mest lyst til da! Men jeg har faktisk lyst å kunne lee et normalt liv uten å ha store problem med tiss og bæsj for å si de sånn :( men som sakt, dette får bli en vurderingsak for gyn på sykehuset :) jeg vil iallefall virdere hva som er best :)

Ja man må jo se Ann situasjonen.. Håper det ordner seg for deg samme hva det blir til :)

<3 odine <3 27/10/11

Jeg får ikke lov til å føde selv, uansett hvor stor angst jeg har Pga siste ks :/

Hadde store komplikasjoner under ks, hvor livmor sprakk og Emilie måtte brått draes ut via morkaka.... Så jeg misunner alle som får føde vaginalt :'(

Back
Topp