Min første var unormal og før tid, kom inn rundt 15 på en lørdag og hadde egentlig en evig sammentrekking, jordmor tok vann på et tidspunkt i håpet om å få litt mer normale rier, baby hadde problemer og måtte ha elektroder i hode til monitorering, jeg fikk ikke tisset og måtte ha kateter for å lette på blæra. Jeg fikk epidural som ga litt pusterom men riene avtok litt, baby var såpass i grenseland at jeg ikke fikk noe å spise og helst ikke drikke siden vi mest sannsynlig måtte ha akutt ks

hann var skjev i bekken og med ansikt opp i tillegg, riene mine var fortsatt unormale og jordmor satt ved siden av meg leeeenge med hånda på magen og så på monitor. Jeg fikk presset han ut 01:16 på absolutt siste sjanse, alle var gått fra senga og stua var full av jordmødre, fødselslege. barnelege, sykepleier osv, han ploppa egentlig ut på senge-enden i mens de gjorde klar til å klippe og bruke sugekopp. I tillegg kom ikke morkaka ut og havnet jeg nesten på operasjonsbordet for å få den ut! kom ut i siste liten men jeg mistet knap liter med blod

Med nr gikk vannet litt over 01 på natta, rier satte inn et par timer senere, var ca 4 når vi kom inn ca 03:30-04, ba om epidural men rakk ikke da jeg fikk stormrier og ble klar til pres på under 30 min. Hun ble født 04:48 som stjernekikker som storebror, jeg var ut av senga under time senere påkledd og klar og frisk, vi dro hjem samme dag

nr 3 ble nesten født i ambulansen på vei til sykehuset

også stjernekikker og vi var hjemme 4 timer etter fødsel! så de raske litt intense fødslene har vært mye greiere enn den første.
Nå har jeg vært veldig rett fram her og ikke skjult noe

om vi må ha KS pga min eller babys liv og helse så er det sånn

men håper hun bare fester seg med hode ned i tide og vannet går og hun kommer ut kort tid etter