KS vs. setefødsel.....Valgets kvaler!!!!

Enirdna

Glad i forumet
I dag har jeg vært på UL for å sjekke leie og str på baby.... Og nå har jeg fått helga til å tenke på...
Jeg er i uke 36+3, så han kan fortsatt mirakuløst snu seg...Men han er allerede blitt en stoor gutt! ca 3300g alt nå... Og jordmor trodde ikke han kom til å snu seg, siden han har liggi i samme posisjon hele tida.... Beina laaangt nede i bekkenet.
Hun ville ikke anbefale en førstegangsfødene å satse på en setefødsel når baby ligger an til å bli såpass stor... Så nå erjeg rådvill!!!!Vil jo helst ikke ha noe keisersnitt hvis jeg ikke må!!

Er det noen her som har hatt setefødsel?? Med baby på ca 4kg??

Skal tilbake å snakke med legen på tirsdag, og til da må jeg jo nesten ha bestemt meg litt for hva jeg vil....?? HAFF!! var ikke sånne nyheter jeg ville ha i dag!!

oi.. har ikke noe lurt å komme med, skjønner veldig godt at du ikke vil ha ks, samtidig som en setefødsel med unge på 4 kg høres rimelig heavy ut..
lykke til med valget!!! måtte han snu seg og komme ut med hodet først! [:D]

Har ingen erfaring med setefødsel, men Johan var 4060 gram. Aner ikke hvordan jeg skulle fått ham ut hvis det var setefødsel! Men det kan sikkert noen andre svare bedre på. Ville egentlig bare si lykke til på tirsdag. Håper han snur seg!!!

uff da.. jeg har desverre ikke noen råd til deg, har aldri vært borti det selv.. jeg vet ei som gikk i klassen min fødte begge sine i sete, de var små da.. men det er hun og:p

Masse lykke til med valget:)

jeg forstår deg veldig godt.. jeg er liksom litt redd keisesnitt selv. men kan ikke si det frister med setefødsel heller..

ORIGINAL: Rutla

jeg forstår deg veldig godt.. jeg er liksom litt redd keisesnitt selv. men kan ikke si det frister med setefødsel heller..

Skal du ha KS??

Huff og huff. Har ingen erfaring jeg heller, men jeg ville kanskje valgt å høre på jordmors råd...

Uansett, lykke til med valget!

ORIGINAL: Enirdna

ORIGINAL: Rutla

Skal du ha KS??

nej jeg skal ikke det.. er bare slike tanker jeg alltid har hatt.. her ligger han med hode ned så blir vanselig fødsel:)

Hvis det er slik at bekkenet ditt tåler en setefødsel med et barn på 4 kg så hvorfor ikke prøve? [:)] Jeg har hatt et akutt keisersnitt og må si jeg er glad jeg fikk prøve i det minste, selv om det endte galt og det var en vond opplevelse (selve keisersnittet). Men jeg er glad jeg fikk oppleve hvordan det kjennes ut å ha rier o.l.

I tillegg følger keisersnittet deg livet ut mtp flere barn, for her sitter jeg med svangerskapsforgiftning og er i elendig form, likevel vil de ikke sette i gang fødselen pga tidligere keisersnitt!

Uff....så kjedelig!! Skjønner at det er ett vanskelig valg - vet ikke hva jeg ville gjort selv.

Har absolutt ikke lyst på ks, men setefødsel er vel ikke noe jeg har lyst til heller.

Håpe noen kommer med noe lurt....

ORIGINAL: *April*

Hvis det er slik at bekkenet ditt tåler en setefødsel med et barn på 4 kg så hvorfor ikke prøve? [:)] Jeg har hatt et akutt keisersnitt og må si jeg er glad jeg fikk prøve i det minste, selv om det endte galt og det var en vond opplevelse (selve keisersnittet). Men jeg er glad jeg fikk oppleve hvordan det kjennes ut å ha rier o.l.

I tillegg følger keisersnittet deg livet ut mtp flere barn, for her sitter jeg med svangerskapsforgiftning og er i elendig form, likevel vil de ikke sette i gang fødselen pga tidligere keisersnitt!

Er noe med følelsen av at det skjer noe...Har veldig lyst til å prøve... Men siden forrige barn til sambo endte i hastekeisersnitt, har jeg liksom ikke så lyst til å utsette han for det en gang til...for det var det værste han har opplevd sier han...

ORIGINAL: *April*

Er noe med følelsen av at det skjer noe...Har veldig lyst til å prøve... Men siden forrige barn til sambo endte i hastekeisersnitt, har jeg liksom ikke så lyst til å utsette han for det en gang til...for det var det værste han har opplevd sier han...

Hvis legene mener at alt står til rette for en vellykket setefødsel så må du veie opp fordelene og hva både du og samboeren din føler. Under setefødselen vil det heldigvis være leger der hele veien og følge tett opp både deg og babyen. Det er ikke et lett valg kan jeg skjønne, får håpe dere blir enige og stoler på magefølelsen deres!

Jeg kjenner en dame som fødte en stor gutt i setefødsel, hun fikk tilbud om keisersnitt men valgte  og føde vaginalt, hun angrett på valget sitt. Ungen fikk også låsninger i nakken og skrek mye den første tiden men ble bedre etter han fikk behandling. på den anndre siden er det et valg som du må ta selv og kjenne etter hva som er riktig for deg og gjøre og ta i mot råd av jordmor og lege hva de ambefaler deg og gjøre, lykke til med valget og den lille.

Får vel diskutere litt med sambo, hva han synes er tryggest også:) Haff!!
Krysser fingeene for at han snuuuur seg!!! [;)]

I dag har jeg vært på UL for å sjekke leie og str på baby.... Og nå har jeg fått helga til å tenke på...
Jeg er i uke 36+3, så han kan fortsatt mirakuløst snu seg...Men han er allerede blitt en stoor gutt! ca 3300g alt nå... Og jordmor trodde ikke han kom til å snu seg, siden han har liggi i samme posisjon hele tida.... Beina laaangt nede i bekkenet.
Hun ville ikke anbefale en førstegangsfødene å satse på en setefødsel når baby ligger an til å bli såpass stor... Så nå erjeg rådvill!!!!Vil jo helst ikke ha noe keisersnitt hvis jeg ikke må!!

Er det noen her som har hatt setefødsel?? Med baby på ca 4kg??

Skal tilbake å snakke med legen på tirsdag, og til da må jeg jo nesten ha bestemt meg litt for hva jeg vil....?? HAFF!! var ikke sånne nyheter jeg ville ha i dag!!

uff vet ikke æ....du får lykke te,men æ ha villa tatt ks æ,men det er meg det da..va bestemt det på meg hvist ongen ikke snudde seg

Jeg ble selv født i setefødsel[;)] Var bekymret for at lille i magen skulle ligge feil vei siden setefødsel er arvelig, og de 3 siste kvinnene på morsiden har født son..[&:] Heldigvis har lillemann snudd seg riktig vei, og satser på at han blir der[:D]
Mamma sa at om hun skulle født igjen hadde hun valgt keisersnitt.. Hun ble sydd i en og en halv time, og satt på badering i en uke etter, eller noe son.. :P Men dette er jo og 20 år siden.. Jeg var vell 3500g ca tror jeg..[:)]
Jeg syntest det er så mange som prøver seg på å føde i setefødsel, men så ender det med hastekeisersnitt og bare styr..

Lykke til hvertfall[:D][;)][:)]

Så kjedelig... Har dessverre ingen råd å gi![&:]
Men JEG tenker...at hadde det vært meg ville jeg kanskje satsa på ks. Dette er min første unge, å jeg tror ikke jeg ville latt meg "skremme" fra å føde flere ganger om setefødselen skulle bli hard.
Men dette er jo noe du må kjenne på selv...skjønner at det er vanskelig. Masse lykke til[:)]

ORIGINAL: Nattlys

Så kjedelig... Har dessverre ingen råd å gi![&:]
Men JEG tenker...at hadde det vært meg ville jeg kanskje satsa på ks. Dette er min første unge, å jeg tror ikke jeg ville latt meg "skremme" fra å føde flere ganger om setefødselen skulle bli hard.
Men dette er jo noe du må kjenne på selv...skjønner at det er vanskelig. Masse lykke til[:)]

auda..[&:]
har heller ikke noe tips å gi..men det høres litt røfft ut å skal ta setefødsel på en såpass stor baby..
får satse på at han snur seg. min snudde seg (tror vi) natt til torsdag. skal til ul  nå onsdag som kommer for å sjekke at han enda ikke ligger i sete/fotleie. krysser fingrene for deg at han snur seg[:)]
vet ikke helt hva jeg kommer til å velge hvis denne striken driver å snur seg feil vei hele tiden :) vanskelig..

ORIGINAL: Lm81*Høygravid*

auda..[&:]
har heller ikke noe tips å gi..men det høres litt røfft ut å skal ta setefødsel på en såpass stor baby..
får satse på at han snur seg. min snudde seg (tror vi) natt til torsdag. skal til ul  nå onsdag som kommer for å sjekke at han enda ikke ligger i sete/fotleie. krysser fingrene for deg at han snur seg[:)]
vet ikke helt hva jeg kommer til å velge hvis denne striken driver å snur seg feil vei hele tiden :) vanskelig..

Lykke til på UL!!
Håper din har snudd seg! Trodde egentlig min hadde snudd her om natta, for da var det heeelt kaos i magen.... men dengang ei! Er jo fortsatt noen dager igjen:)

Back
Topp