ks-samtale/dato st.olavs...

Maja87

Glad i forumet
Noen som har vært på det? Hvor lenge før termin fikk dere time til samtale og ks dato?
Hvorfor fikk du ks? Hvordan foregikk samtalen? Var det med jordmor eller lege?

Hei!
Sendte henvisning til KS samtale samtidig som henvisningen til oul på første svangerskapskontroll.
Jeg var der på samtale rett etter OUL, hadde samtale med jordmor på svangerskapspoliklinikken. Det var jeg som snakket mest, forklarte hvorfor jeg ønsket KS også denne gangen. Hun hørte og kommenterte/snakket om grunnene mine med meg.
Fikk egentlig innvilget KS der og da, selv om hun sa at en gynekolog måtte ta den endelige avgjørelsen.
Mest sannsynlig gikk det greit, og jeg skulle få brev med dato/bekreftelse på at det var innvilget iløpet av juni.
Hvis gynekologen ville ha en samtale med meg, skulle jeg få beskjed om det ganske fort :)
Fikk også tips til når datoen kom til å bli, siden de tar planlagt KS 7-10 dager før ul-termin og bare på mandag og tirsdag.
Syns de på St. Olavs var helt supre jeg! :)

Har du sendt henvisning til KS-samtale? :)

Ja har fått time 22 Juli, Gikk ikke an å få før pga sommeren.. :( Men er jo bare 24 uker da tror jeg, så det skal nok gå bra. Regner med jeg får det innvilget ganske lett, siden jeg har medisinske grunner. Var en lege som allerede hadde vurdert det. Bare kunne tenkt meg å hatt datoen tidlig.. de tar bare mandager og tirsdager på st.olavs? Da blir det mest sannsynelig 12 dager før termin hos meg. De sa 10 dager før termin til meg på OUL på onsdag.

Jepp, planlagt KS bare på mandag og tirsdag, hvertfall det de sa til meg :)

Ja har hørt flere har sagt det :)

Jeg fikk henvisning når jeg var på ultralyd og skal sannsynligvis inn i slutten av august. Vanligvis tar de samtalen rundt uke 30 tror jeg hun sa.

Back
Topp