Ks og igangsetting

Jeg hadde en veldig stygg fødsel med førstemann, så med andremann fikk jeg tilbud om ks. Jeg var livredd, men jeg hadde lyst på en fin opplevelse. Så da fikk jeg velge jordmor og vi avtalte dag det skulle settes i gang :) Jeg ble satt i gang 2 uker før termin, men hadde tydeligvis hatt litt rier på forhånd for det var åpning :) Fødselen var veldig fint og snuppa kom på 4 timer :)
 
Jeg hadde en grusom fødsel med første, ks med nr to, og får ks med denne også om jeg ønsker. Jeg bare lurer på om det er mulig å få igangsettelse i stedet? Det er ikke et alternativ å gå til termin uansett.
Vet det er ulik praksis forskjellige steder, derfor jeg lurte på om noen har blitt igangsatt etter et ks :)
 
Jeg hadde en grusom fødsel med første, ks med nr to, og får ks med denne også om jeg ønsker. Jeg bare lurer på om det er mulig å få igangsettelse i stedet? Det er ikke et alternativ å gå til termin uansett.
Vet det er ulik praksis forskjellige steder, derfor jeg lurte på om noen har blitt igangsatt etter et ks :)

Leste litt feil jeg :wacky:
 
Hasteks me førstemann så jeg blei nekta igangsettelse me nr 2.. Blei planlagt ks me han.. MÅ vi ha ks 3. Gang også da tro? Hvis d starter av seg selv før ks dato og babyen ligger bra og er liten nok, får man da føde vaginalt lurer jeg på når vi først er inne på temaet, om noen vet..
 
Hasteks me førstemann så jeg blei nekta igangsettelse me nr 2.. Blei planlagt ks me han.. MÅ vi ha ks 3. Gang også da tro? Hvis d starter av seg selv før ks dato og babyen ligger bra og er liten nok, får man da føde vaginalt lurer jeg på når vi først er inne på temaet, om noen vet..

Jeg vet ikke, men har "hørt" at dersom man har hatt ks to ganger må man ha det igjen. Men det er bare rykter jeg har hørt. Så vet ikke om det stemmer.
 
Hasteks me førstemann så jeg blei nekta igangsettelse me nr 2.. Blei planlagt ks me han.. MÅ vi ha ks 3. Gang også da tro? Hvis d starter av seg selv før ks dato og babyen ligger bra og er liten nok, får man da føde vaginalt lurer jeg på når vi først er inne på temaet, om noen vet..
Etter to ks får man ikke velge nei.
 
Eg hadde en kjip fødselopplevelse med nr 2, så eg kommer til å be om å bli satt i gang denne gangen.. Har gått over termin med begge to, andremann veide nesten 5 kg og stod lenge å stanga i bekkenet, ble ikkje tatt på alvor på føden om at eg hadde veldig vondt for eg såg ikkje ut som en kvinne i fødsel og hadde bare 2 cm åpning.. Det eneste de ville gjøre for meg var å gi meg morfin så de kunne stoppe fødselen for å sette den i gang igjen dagen etter... :/ jordmor kom kun når eg dro i snoren ellers var eg aleine... Ingen tips eller råd om kordan å få ungen ned i bekkenet fortere... Så guttungen kom ut med kul i bakhodet og ho ene jordmoren eg hadde hatt traff eg i heisen dagen etter og ho klarte ikkje se meg i øynene engang... Blæ dette ble langt.. Men har kvernet i hodet de siste dagene :p
 
Og så hadde det visst egentlig ingenting med trådens spm å gjøre heller! :p sorry! Men var godt å lufte det ;)
 
Hør, men igangsatte fødsler er gjerne mer smertefulle (om mulig) og det kan ta dager før du er i aktiv fødsel.

Jeg er livredd for å gå over termin, har gjort det alle gangene tidligere og sist gang var det litt på håret at det gikk bra. Husker jordmor sa at hun burde vært satt igang tidligere, jeg hadde enormt lite fostervann og det var urent, så babyenmptre følges ekstra godt opp i ettertid.
Dette var en uke over termin pg de kunne lett latt meg gå en uke til før de hadde gjort noe.

Dessverre hører man også om flere som mister sine i magen på overtid og selv kjenner jeg to.

Du har jo tid til å tenke på det? Jordmor vil sikkert hjelpe deg med valget også :)
 
Er det noen her inne som har fått igangsetting etter å ha hatt ks? :)

Jeg svarer fra juni 2016.

Jeg har hatt igangsettelse etter KS, du får det, men de setter svakere modningspiller slik at at du ikke skal få masse rier veldig fort.(gjorde i hvertfall det da jeg var innlagt)
Jeg ble lagt inn en lørdag og fikk ballong kateter, det ble tatt ut søndag og de satt piller.
Jeg gikk fra lørdag til torsdag med piller to ganger om dagen,stripping, rier og ingen/treg framgang.
Småen kom til slutt med hastesnitt som ble helt katastrofe.
 
Hør, men igangsatte fødsler er gjerne mer smertefulle (om mulig) og det kan ta dager før du er i aktiv fødsel.

Jeg er livredd for å gå over termin, har gjort det alle gangene tidligere og sist gang var det litt på håret at det gikk bra. Husker jordmor sa at hun burde vært satt igang tidligere, jeg hadde enormt lite fostervann og det var urent, så babyenmptre følges ekstra godt opp i ettertid.
Dette var en uke over termin pg de kunne lett latt meg gå en uke til før de hadde gjort noe.

Dessverre hører man også om flere som mister sine i magen på overtid og selv kjenner jeg to.

Du har jo tid til å tenke på det? Jordmor vil sikkert hjelpe deg med valget også :)
Jeg kommer nok til å gå for ks denne gangen også, men det hadde vært kjekt om jeg hadde hatt et reelt valg. Nå har jeg lest meg opp litt mer, og det ser ut til at de er veldig restriktive med igangsetting etter ks, man skal helst være overtidig. Siden det ikke er et alternativ å gå til termin/over, så forbereder jeg meg på ks :)
Det kjekke er jo at jeg vet nøyaktig når mini kommer, med mindre h*n får hastverk da ;)
 
Jeg svarer fra juni 2016.

Jeg har hatt igangsettelse etter KS, du får det, men de setter svakere modningspiller slik at at du ikke skal få masse rier veldig fort.(gjorde i hvertfall det da jeg var innlagt)
Jeg ble lagt inn en lørdag og fikk ballong kateter, det ble tatt ut søndag og de satt piller.
Jeg gikk fra lørdag til torsdag med piller to ganger om dagen,stripping, rier og ingen/treg framgang.
Småen kom til slutt med hastesnitt som ble helt katastrofe.
Takk for svar. :)
Det forløpet er iallefall uaktuelt!
Det blir vel ks på deg denne gangen da?
 
Takk for svar. :)
Det forløpet er iallefall uaktuelt!
Det blir vel ks på deg denne gangen da?

Det blir KS ja, jeg kvir meg til det også men tror at så lenge det foregår rolig og planlagt så blir det bedre en det katastrofe opplegget som det ble sist.
Jeg hadde aldri gått igjennom hele det der en gang til.
Jeg gikk først 3 uker til modningsakupunktur, men det fungerte bare ikke på denne kroppen.

Lykke til:)
 
Back
Topp