Ks og bommelom!

BabyMama#4

Andre møte med forumet
er hjemme på perm i helga, har ikke snakket med lege etter fødsel. Tror jeg har litt forstoppelse. Er det bare å ta i for å drite?
Hører jo at en ikke skal løfte tungt ++ etter ett ks, men gjelder det her og kanskje..?
Vil tømme tarmen!!! ;)
Sorry detaljer jenter - har mistet alle hemninger

Ring barsel/nyfødtintensiven og spør hvilket avføringsmiddel di kan ta.
Å ta hardt i tror jeg kan bli vondt :p

Tror jeg ville forhørt meg litt som det står over her... Etter ks sist tørte jeg ikke annet enn å vente til det kom iten å måtte trykke, men det var fordi jdg syntes det gjorde så vondt...

Jeg har det jeg også (men jeg hadde vanlig fødsel og ikke KS). Kjøpte lactulose på apoteket, det er helt trygt for ammende. Har ikke hatt så mye effekt enda da.. Prøver også å drikke mye.

Bruk lactose hadde ks og spurte det ang hvordan å få systemet i gang igjen. Spiste også mye svisker og drakk mye vann (kjerringsråd å få systemet i gang) brukte 3-4 dager før det var på plass etter ks. Men hadde jo fastet på forhånd da. Klarer du å gå på do er det ikke problem selv om du ikke skal løfte;) lykke til

Her har jeg voldsom hoste og det river sikklig i såret, både i timene etter og dagene men dette gikk helt fint så legen så rekner med det går fint å presse når du går på do :-)

man skal ikke bruke magemusklene sine etter KS, det fikk jeg beskjed om så prøv å la det komme når det kommer

Rull sammen et håndkle og press forsiktig mot såret når du må trykke (eller hoste /nyse), det hjelper veldig! Og drikk lactose som nevnt over her. Lykke til! :)

Back
Topp