KS med koronaregler

Bkno2508210

Andre møte med forumet
Noen her som har hatt (planlagt) keisersnitt nå som kan si noe om hvordan det var? Tenker mest på hvordan det var forhold til korona restriksjoner. Fikk far være med på hele ks? Fikk dere noe tid sammen etter babyen var ute eller måtte han gå når du kom fra overvåkningen? Måtte dere ligge lenge på barsel? Hvordan klarte dere å ta dere av babyen der alene?
 
Sniker fra juli.
Her var det lov for partner å være på besøk fra 9-21. Han fikk være med på alt i forhold til ks. Innsjekk 06.45, han var med babyen de første minuttene jeg var på overvåkning (veiing og måling), og fikk være der frem til klokken 21. Da ble det noen tårer, men gikk fint. Jeg var i veldig god form gelé veien, og dro hjem dag 3. Første natta med kateter og slik var verst, og ting tok jo litt lenger tid... men igjen, jeg var i god form og klarte helt fint å håndtere baby
 
Noen her som har hatt (planlagt) keisersnitt nå som kan si noe om hvordan det var? Tenker mest på hvordan det var forhold til korona restriksjoner. Fikk far være med på hele ks? Fikk dere noe tid sammen etter babyen var ute eller måtte han gå når du kom fra overvåkningen? Måtte dere ligge lenge på barsel? Hvordan klarte dere å ta dere av babyen der alene?

Jeg hadde planlagt ks for nesten to måneder siden. Barnefar fikk være med på førkontroll på sykehuset dagen før operasjon. Dagen ks var så fikk han være med hele dagen, også i operasjonssalen da alt var klargjort. Etter dette så var både han og baby med nesten hele tiden på overvåkningen, i tillegg til resten av ettermiddagen på barsel.

De neste dagene var det besøkstid i tre timer på ettermiddagen som gjaldt. Var fem dager på barsel, og fikk jo hjelp når jeg bad om det. Men følte det ble dumt å ringe på hele tiden så begynte å bære på baby selv andre dagen. Verste var på natten da baby skrek og jeg måtte gå rundt å bysse, da var det ganske vondt i såret. Fikk litt avlastning men følte det var forventet at jeg tok meg mest mulig av baby.
 
Fikk mini ved ks for snart 4 uker siden, ikke direkte planlagt ks men ble planlagt mens jeg lå på føden. Far fikk være med hele veien, inn på operasjonsstua etter jeg var klargjort. Jeg fikk se mini ett lite sekund før jordmor og far tok han med opp på føden for veiing og måling. Far satt med mini ett par timer før de kom ned på overvåkninga til meg, der fikk jeg holde mini. Far fikk også være med på hele oppholde på barsel. Vi var vel der i ca 4 dager
 
Back
Topp