Krystallsyken

Har bare hørt om ei bekjent av meg som har det

Hmmmm... det er det jeg er litt usikker på[:)]

Jeg er ofte svimmel... daglig.. hver kveld da jeg legger meg så går liksom hele rommet rundt.. klarer ikke å feste øynene på noe.. fordi alt går rundt..

Og så fikk jeg en henvisning til øre-nese-hals for å sjekke om jeg hadde krystallsyken.. Er visst noen krystaller som må flyttes på.,. langt innenfor ørene..

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hmmmm... det er det jeg er litt usikker på[:)]

Jeg er ofte svimmel... daglig.. hver kveld da jeg legger meg så går liksom hele rommet rundt.. klarer ikke å feste øynene på noe.. fordi alt går rundt..

Og så fikk jeg en henvisning til øre-nese-hals for å sjekke om jeg hadde krystallsyken.. Er visst noen krystaller som må flyttes på.,. langt innenfor ørene..

venninna mi hadde det.. leeeeenge.. de fant ikke ut hva det var.. Hun var veldig mye svimmel, utrolig kvalm, tok av maaaange kilo, datt mye og slo seg pga svimmelheten.. Det var ganske intenst og preget hele dagen hennes i mange måneder, så bra at de vertfall vet hva de skal gå etter.. Og at du får sjekket det[:)]

Utfra symptomene dere nevner her.. så høres det kanskje ikke ut som om jeg har det.. i alle fall har jeg det mye lettere

Takk for svar så langt[;)]

Ja... jeg hadde det. Noen krystaller i øret var løse. Legen hadde en enkel metode for å få det ordnet. Var en slags øvelse der jeg lå på benken og han flyttet hodet mitt raskt fra side til side. Hadde det ikke mer etterpå[:)]Jeg var veldig svimmel.Spesielt når jeg skulle reise meg om morgenen. Kom meg ikke ut av senga omtrent.[:'(]

Her kjenner jeg til svimmelheten mest etter at jeg har lagt meg.. så snart jeg legger meg i senga og vrir hodet til siden for å lese så går hele rommet rundt.. sånn kjennes det ut i alle fall

Og innimellom når jeg leker med Frida i sofaen.. kjenner mest til dette på kveldstid

Her kjenner jeg til svimmelheten mest etter at jeg har lagt meg.. så snart jeg legger meg i senga og vrir hodet til siden for å lese så går hele rommet rundt.. sånn kjennes det ut i alle fall

Og innimellom når jeg leker med Frida i sofaen.. kjenner mest til dette på kveldstid

jeg hadde krystallsyken.
Og på meg var det sånn at når jeg snudde hodet,så "hang" rommet igjen.... følte meg svimmel. måtte noen ganger sette meg ned.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

jeg hadde krystallsyken.
Og på meg var det sånn at når jeg snudde hodet,så "hang" rommet igjen.... følte meg svimmel. måtte noen ganger sette meg ned.

Her er det sånn at jeg får karusellfølelse.. føler at øynene går i sikk sakk.. klarer ikke å fokusere på noe.. når jeg lukker øynene så blir det bedre.. Over innen 10-15 sekunder..

Prøvde her nå i kveld på sofaen.. og legge meg til rette sånn som jeg gjør når jeg legger meg.. men da skjedde det ingenting.. spent på hvordan det er i kveld når jeg legger meg..

Tok det lang tid før det var over? Behandling?

Sånn opplever jeg også! [8|] ikke hver dag, men hvertfall 1 gang i uka! helt forferdelig!

ORIGINAL: Linntendo

Sånn opplever jeg også! [8|] ikke hver dag, men hvertfall 1 gang i uka! helt forferdelig!

Har opplevd det hver kveld nå de siste 5-6 kveldene.. opplever det også ca 1 gang på dagtid også.. skikkelig ubehagelig..

Kanskje du også skulle ha sjekket? Er i alle fall noe som må behandles ettersom jeg har skjønt.. hvis det skulle være det da..

Tror de har gått bort fra diagnosen virus på balansenerven nå..

ORIGINAL: LangeFlateBrøster

mamma har[>:]
ikke noe koselig greier

Kan hun ikke bli kvitt det? Leste noe om at det var lett behandling.. man bare flytter på noen krystaller.

Jeg har vært masse svimmel det siste halve året!!! først trodde de det var noe med blodprosenten osv og tokk fullt av blodprøver... så fikk jeg konstantert cenebetennelse i ei skulder, og fikk voltarol(en) den på resept i allefall.. men ble bare 1000 ganger værre da jeg gikk på de...

MEN så fikk jeg henvisning til fysioterapaut!! Å jo da.. fordi jeg har sittet å ammet litt rart, bært osv, hadde nakken klikka.. hadde en del prikking i armene å jeg da.. tålte ikke mye før de dovnet bort..

NÅ er jeg mye bedre etter å ha gått masse te fysio.. å bli bare bedre å bedre.. vært i behandling i noen mnd nå....

ble også sjekka for krystallsyken.. men hadde ikke det.. man blir veldig svimmel om man legger seg fort bakover da vet jeg

Les litt her folkens,dette hadde jeg og blar dere litt ned så står det behandling som kan prøves. Legene er flinkere til dette enn at vi prøver hjemme selv.Som sagt... EN behandling og jeg var fin... Jeg hadde det helt likt som deg HI.

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=555047

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

Les litt her folkens,dette hadde jeg og blar dere litt ned så står det behandling som kan prøves. Legene er flinkere til dette enn at vi prøver hjemme selv.Som sagt... EN behandling og jeg var fin... Jeg hadde det helt likt som deg HI.

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=555047

Ja, har lest litt om det.. selv om jeg ikke enda har fått stilt diagnosen[;)] Og da leser jeg at det er enkelt å behandle[:)]

Takk for link!

Fikk ikke spesifikt diagnose selv.. Legen trodde det kunne være det og bare prøvde den metoden. Og så klaffet det. Var da vi visste at det var grunnen[;)]

Back
Topp