Krystallsyke, noen med erfaringer ?

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Etter noen få dagers ekstrem svimmelhet dro jeg til legen idag, der ble det målt blodtrykk og tatt en stillingstest, som påviste krystallsyke (jeg som trodde jeg hadde fått skikkelig jernmangel). Noen som har erfaringer med dette ? Var dere syke lenge ? Var det likt hele veien eller gikk plagene i bølger? Noen som var gravide samtidige ? Hvordan var det ? Osv... Dette var helt nytt for meg, uventet og selvfølgelig er det ubehagelig. Skal nå gjøre noen slike hjemmeøvelser for å prøve å bli bedre da :)

Jeg har dessverre hatt det... Noe av det verste jeg har vært med på :O (nå hater jeg å være svimmel da :P) Jeg var dårlig i rundt to uker, men veldig opp og ned :) Hadde en øvelse jeg skulle gjøre, og etter den var jeg uvel en times tid... Har du fått noe du kan gjøre eller bare fått beskjed om å la det gå seg til? Plutselig spretter krystallene tilbake! :) Både jeg og andre jeg har snakket med synes at det nesten er som det sier plopp i øret og så er man ikke svimmel lenger :) Håper det går over fort for deg :) Vil også si at det kan hende du kommer til å slite litt med det innimellom... Jeg kan f.eks. ikke huske på huske lenger og er veldig spent på hvordan det blir med Tusenfryd f.eks....

Jeg har dessverre hatt det... Noe av det verste jeg har vært med på :O (nå hater jeg å være svimmel da :p) Jeg var dårlig i rundt to uker, men veldig opp og ned :) Hadde en øvelse jeg skulle gjøre, og etter den var jeg uvel en times tid... Har du fått noe du kan gjøre eller bare fått beskjed om å la det gå seg til? Plutselig spretter krystallene tilbake! :) Både jeg og andre jeg har snakket med synes at det nesten er som det sier plopp i øret og så er man ikke svimmel lenger :) Håper det går over fort for deg :) Vil også si at det kan hende du kommer til å slite litt med det innimellom... Jeg kan f.eks. ikke huske på huske lenger og er veldig spent på hvordan det blir med Tusenfryd f.eks....

Ja, kjenner det ikke er noe gøy dette ;/ Har fått i oppgave å sitte på sengekanten, vri hodet til siden og falle til andre siden, bytte om å gjøre det seks ganger til sammen. Blir det ikke bedre etter en tid med dette skulle jeg komme tilbake å da skulle vel legen vri og vende på meg ;o Da jeg var hos legen tok han den stillingstesten på meg, og jeg ble MEGAsvimmel, og etter det har jeg følt meg litt svimmel hele dagen, så frykter for å få slike dager av hjemmebehandlingen, men må jo prøve likevel. Hehe, da vet jeg hva det er om det plutselig sier plopp i øret en dag ;p Håper også det forsvinner raskt, ikke kommer ofte tilbake og at det ikke ødelegger for noen aktiviteter senere :) Er liksom nok å være svangerskapssliten, trenger ikke dette på toppen egentlig... ;p

Ja, kjenner det ikke er noe gøy dette ;/ Har fått i oppgave å sitte på sengekanten, vri hodet til siden og falle til andre siden, bytte om å gjøre det seks ganger til sammen. Blir det ikke bedre etter en tid med dette skulle jeg komme tilbake å da skulle vel legen vri og vende på meg ;o Da jeg var hos legen tok han den stillingstesten på meg, og jeg ble MEGAsvimmel, og etter det har jeg følt meg litt svimmel hele dagen, så frykter for å få slike dager av hjemmebehandlingen, men må jo prøve likevel. Hehe, da vet jeg hva det er om det plutselig sier plopp i øret en dag ;p Håper også det forsvinner raskt, ikke kommer ofte tilbake og at det ikke ødelegger for noen aktiviteter senere :) Er liksom nok å være svangerskapssliten, trenger ikke dette på toppen egentlig... ;p

Samme øvelsen som jeg fikk :-) Grusomt kjedelig (skal vel ligge noen sekunder på siden), men veldig verdt det :-) Nei, hadde jeg fått det når jeg gikk gravid hadde jeg dødd litt på meg, så misunner deg ikke den :-P Har du vondt i hodet eller bare kvalm?

Samme øvelsen som jeg fikk :) Grusomt kjedelig (skal vel ligge noen sekunder på siden), men veldig verdt det :) Nei, hadde jeg fått det når jeg gikk gravid hadde jeg dødd litt på meg, så misunner deg ikke den :p Har du vondt i hodet eller bare kvalm?

Ja, det tror jeg nok det blir, skal ligge 30 sekunder for hver gang jeg "faller om" ;p Akkurat idag er jeg både litt kvalm og har vondt i hodet, men de andre dagene har det bare vært hodepine.

Ja, det tror jeg nok det blir, skal ligge 30 sekunder for hver gang jeg "faller om" ;p Akkurat idag er jeg både litt kvalm og har vondt i hodet, men de andre dagene har det bare vært hodepine.

Hendte jeg glemte å telle og bare ble liggende :-P oops :-P Huff... Krysser fingrene for at det går over fort!

Hendte jeg glemte å telle og bare ble liggende :p oops :p Huff... Krysser fingrene for at det går over fort!

Haha, er vel en fare for å bare sovne av om jeg gjør det når jeg er trett, å i alle fall om jeg akkurat har våkna :p Jeg dro forresten inn til legen å trodde jeg hadde jernmangel, og siden jeg har hatt litt tegn på det før krystallsyken og graviditeten valgte legen å ta blodprøve også. Tittet på arket og der hadde han krysset av for folattest også, så da får jeg vel vite om jeg ikke har anbefalt mengde for den lille (har tatt tilskudd de siste to ukene) :)

Haha, er vel en fare for å bare sovne av om jeg gjør det når jeg er trett, å i alle fall om jeg akkurat har våkna :p Jeg dro forresten inn til legen å trodde jeg hadde jernmangel, og siden jeg har hatt litt tegn på det før krystallsyken og graviditeten valgte legen å ta blodprøve også. Tittet på arket og der hadde han krysset av for folattest også, så da får jeg vel vite om jeg ikke har anbefalt mengde for den lille (har tatt tilskudd de siste to ukene) :)

Haha! Nettopp :-P Og er jo ekstra trøtt når man er gravid :-P Blir spennende å se! Hvor langt på vei er du?

Etter noen få dagers ekstrem svimmelhet dro jeg til legen idag, der ble det målt blodtrykk og tatt en stillingstest, som påviste krystallsyke (jeg som trodde jeg hadde fått skikkelig jernmangel). Noen som har erfaringer med dette ? Var dere syke lenge ? Var det likt hele veien eller gikk plagene i bølger? Noen som var gravide samtidige ? Hvordan var det ? Osv... Dette var helt nytt for meg, uventet og selvfølgelig er det ubehagelig. Skal nå gjøre noen slike hjemmeøvelser for å prøve å bli bedre da :)
Kun en ting som funker og det er å stresse ned :)

Hatt dette et par ganger og faktisk og når jeg var gravid. Kjentes ut som om jeg var full og sjanglet sikkert som en tulling. :)

Gratulerer! Håper alle verdiene er fine :-D

Takk ! :D Håper jeg også. Tenkte litt på å be om å måle hcg også bare for å se om det ligger innenfor normalen, men så glemte jeg av det mitt i nervøsiteten ;p Ikke at jeg er kjempebekymret eller har noen grunn til å måle, tenkte bare det kunne vært spennende :)

Eg har hatt det. Når eg gjekk til legen fekk eg samme heimeøvelsane, men han vridde og snudde på meg og. Dagen etter var det vekk. Har fått det igjen litt mildere ein gang etterpå.

Back
Topp