Kryssamming

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
i tråd av at en blogger publiserte et bilde hvor hun ammer venninnens barn samtidig med sin egen bare for å prøve det, kunne du ammet noen andres barn bare fordi du ville teste det?
 
i tråd av at en blogger publiserte et bilde hvor hun ammer venninnens barn samtidig med sin egen bare for å prøve det, kunne du ammet noen andres barn bare fordi du ville teste det?

Ja :)
 
Neo, jeg hadde aldri turt å la en annen unge suge på min pupp! Hva om teknikken er skikkelig dårlig og jeg ender opp lede sår? Nei ass!
 
Nei det kunne jeg ikke ha tenkt meg. Hadde det vært krise og en baby virkelig hadde trengt mat, hadde jeg selvfølgelig hjulpet til, men ikke kun for å prøve det.
 
Nei. Hadde det vært krise som sagt over her så hadde jeg jo selvfølgelig det, men ikke ellers.
 
Nei, ikke et behov jeg har. Jeg har liksom nok med å amme mine egne :p
I krisetilfelle hadde jeg nok det, da.
 
Nei :p Som de sier de over meg og: ikke med mindre det ikke er en krisesituasjon.
 
Jeg synes det er en bra ting å gjøre, og hadde det vært nødvendig hadde jeg nok ikke nølt med å gjøre det, men siden det ikke er nødvendig vil jeg ikke.

Men hadde jeg møtt en baby i Norge eller et annet land som var sulten/dehydrert/sykt, hadde jeg slengt fram puppen i samme sekund
 
Nei, ikke bare sånn for å ha prøvd det!
Kunne gjort det hvis barnet trengte det :)
 
Jeg kunne ha ammet noen andres baby, men jeg kan ikke tenke meg at jeg har gjort det med mindre det er av behov. Bare for å prøve det er nok ikke aktuelt, kanskje er det fordi jeg ikke har noen jeg kjenner som jeg står nær nok til at det ville virke naturlig. Jeg hadde nok aldri tillat noen andre å amme mitt barn, selv om jeg kjenner de godt.
 
Ved nødstilfelle hadde jeg gjort det uten å nøle, men ikke for gøy.
 
Ja det kunne jeg sikkert gjort, men det hadde kanskje på noen måter føltes litt merkelig, i starten i hvertfall, fordi det var noen andre enn min egen.

Har en nevø på 4 mnd, hadde feks kunne passet han og ammet han om han ble sulten.

Men hadde nok som mange andre sier, gjort det av nødvendighet og ikke bare på gøy;-)
 
Ikke hvem som helst sin baby sånn helt uten videre, om det ikke stod om livet.
 
Nei, ikke for å teste det. Har tilbudt meg å amme nevø da søsteren min var syk. Så ved nødvendighet ja, der har jeg ikke problemer tror jeg...
 
Nei.
 
Enig med de fleste her. Kunne gjort det i nødstilfelle uten problemer, men ikke bare for å prøve :)
Leste en artikkel om bloggeren hvor en jordmor sa at før kunne man bytte baby, hvis en mor hadde lite melk og en sugesvak baby og en hadde mye melk og baby som sugde bra. Egentlig en veldig fin greie som sikkert kunne hjulpet mange som sliter i starten. Baby blir mett og mor får stimulert til økt melkeproduksjon. Hadde jeg fått tilbudet med førstemann hadde jeg sikkert takket ja i fortvilelse og desperasjon. Samtidig så skjønner jeg jo hvorfor vi ikke har det sånn lenger.. :)
 
Hadde ikke hatt noe problem med det, men ville ikke gjort det bare for gøy.

Min mor måtte opereres da min bror var baby og ble dårlig etter operasjonen. Min bror ble da ammet av en sykepleier på sykehuset da de ikke fikk i han flaske. Min mor var bare takknemlig for det.
 
Back
Topp