kryper til korset...

lykkeliten90

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
har bestilt meg legetime i morgen, og skal be om litt sykemelding for å få litt kortere dager på jobb...
kjenner jeg er lei av å nedprioritere familien, og gå med konstant dårlig samvittighet for å ikke strekke til. spyr enda daglig, og har ingen tro på at det går over heller. Flere som enda er stup trette og legger seg kl 19 00 hver dag? er 16 uker på vei nå.

har bestilt meg legetime i morgen, og skal be om litt sykemelding for å få litt kortere dager på jobb...
kjenner jeg er lei av å nedprioritere familien, og gå med konstant dårlig samvittighet for å ikke strekke til. spyr enda daglig, og har ingen tro på at det går over heller. Flere som enda er stup trette og legger seg kl 19 00 hver dag? er 16 uker på vei nå.

Jeg har det som deg. Er generelt i veldig dårlig form, kaster også fortsatt opp og klarer ikke fungere i det hele tatt. Jeg jobber nå kun 20 % som jeg har delt opp over to dager ( er så vidt jeg klarer det, men kjenner det er godt å treffe kollegaer) Legger meg som regel kl 20 ;)

"godt" å høre at jeg ikke er alene... hater å klage også, så kjenner jeg gruer meg til den legetimen. men sånn som energien min er nå, så tror jeg ikke jeg klarer et helt svangerskap i full jobb, i tillegg til å ha energi til familie, husarbeid osv. var sykemeldt sist svangerskap også. Men litt jobbing vil jeg jo. blir jo gal om man bare skal gå hjemme også...

"godt" å høre at jeg ikke er alene... hater å klage også, så kjenner jeg gruer meg til den legetimen. men sånn som energien min er nå, så tror jeg ikke jeg klarer et helt svangerskap i full jobb, i tillegg til å ha energi til familie, husarbeid osv. var sykemeldt sist svangerskap også. Men litt jobbing vil jeg jo. blir jo gal om man bare skal gå hjemme også...

Du har min fulle sympati og forståelse!!! Sånn som energien og formen er til tider føler jeg meg rett influensasjuk :p Ikke greit å da skulle fungere i full jobb å med familie. Har selv en tre åring springende her hjemme, så vanskelig å få nok hvile som kroppen insisterer så inderlig på ;) Ønsker deg lykke til med legetimen i morra :)

All sympati får dere fra meg. Det der er drit tøft. Greit, det å gå gravid er ingen sykdom, men hallo så kroppen får gjennomgå noen ganger. Noen går jo gjennom svangerskap uten en eneste plage, mens andre får alle man skal tro finnes. Håper og krysser fingrene for at det blir bedre etterhvert :)

Skjønner deg godt. Selv om det er viktig å prioritere jobben, så skal det ikke gå på bekostning av familien og privatlivet! Kan ikke la det gå mange måneder hvor jobben er det eneste man klarer, mens alt annet blir nedprioritert.

Er 16+4 i dag, og er fortsatt ikke i toppform, men kjenner at ting har blitt litt lettere nå. Takler å være litt lengre oppe enn vanlig en kveld eller to, og har nok energi til å trene med hunden etter jobb :-) Håper ting blir litt lettere for dere som fortsatt sliter også etterhvert!

nei, det er ingen sykdom, men jammen blir man utslitt til tider ja. Godt jeg ikke er den eneste som føler det slik, for det er ikke noe gøy å innrømme at man ikke strekker til der man gjerne vil. Er også typisk at ei på jobben nettopp fikk barn, og hun hadde ikke en eneste sykedag i graviditetet. da føler jeg det blir "forventet" at jeg også skal være like sprek og opplagt... men men. Godt å ha en plass å blåse fra seg...hehe. ellers nyter jeg virkelig å gå gravid igjen!-bare så det er sagt=)

nei, det er ingen sykdom, men jammen blir man utslitt til tider ja. Godt jeg ikke er den eneste som føler det slik, for det er ikke noe gøy å innrømme at man ikke strekker til der man gjerne vil. Er også typisk at ei på jobben nettopp fikk barn, og hun hadde ikke en eneste sykedag i graviditetet. da føler jeg det blir "forventet" at jeg også skal være like sprek og opplagt... men men. Godt å ha en plass å blåse fra seg...hehe. ellers nyter jeg virkelig å gå gravid igjen!-bare så det er sagt=)

Jeg også har det akkurat sånn! Sjefen min lurte på om jeg hadde tenkt å være like frisk under graviditeten som ei anna på jobb var, og passer på å si flere ganger at hun andre var på jobb omtrent til den dagen hun fødde! Dette sa hun også sist jeg var gravid.. Kjenner jeg blir så forbanna, folk er nå forskjellige! Denne gangen påpeika hun også at det var nye regler ift til sykemelding, så om jeg skulle bli sykemeldt 50%, så kan hun likevel kreve at jeg skal jobbe fulle dager, men gjøre "en halv manns" jobb i løpet av dagen om du skjønner.. Gaaaah!! Hadde aldri hørt om det og trodde hun sa det for å være "jævlig", men det viser seg at det stemmer. Er nye regler som skal gjøre det vanskeligere å bare sykemelde seg for å gå hjemme med penger (mange som gjør det). Så jeg skjønner jo det at å komme med noe sykemelding der i gården er sikkert ikke aktuelt, da blir hun dritsur! Føler meg skikkelig pressa til å jobbe fullt helt til jeg går i permisjon, var ikke sånn jeg hadde sett det for meg:(

Sjefen din har ingenting hun skulle sagt..! Det der finner du og legen din utav på egenhånd. Tilrettelagt arbeid har man krav på som gravid, og 50% arbeid er 50% arbeid. Enkelte sjefer...

Lurt å få redusert litt, sikkert, kan jo ikke sette hele resten av livet på vent bare for å jobbe heller! Har hatt det ille jeg også, men virker som det letter litt selv om jeg spyr innimellom fortsatt.. Er 16+2 i dag. Jeg har 50 % jobb, det har vært vanskelig å gjennomføre alt nå i denne perioden, har jobbet 20% siden den dårlige formen kom, men satser på å bli så bra at jeg kommer meg opp i 50 igjen.

for ei teit sjef du har TimeOfMyLife! sånn er det heldigvis ikke på min jobb, er nok bare jeg som føler det. Har utrolig gode kollegaer som har tilrettelagt veldig bra. Men jeg føler ikke selv at jeg strekker til, og er helt utslitt når jeg kommer hjem. Jobber som pedagogisk leder i bh, så det nytter ikke å ta det med ro på jobb... er man på jobb, så er man det. Ungene settes ikke på pause liksom. så de andre kollegaene mine har nok måtte trø til litt ekstra stakkars.

Ble positivt overraska av legen min jeg! hun ville ikke at jeg skulle jobbe redusert, men bli 100% sykemeldt en periode for å komme meg litt oppå igjen. Hun ville sykemelde meg 14 dager, men det syns jeg ble litt lenge, og vi ble enige om ut neste uke, og at jeg skulle komme tilbake neste fredag for ny vurdering=) Føles godt å bli tatt på alvor!=)

for ei teit sjef du har TimeOfMyLife! sånn er det heldigvis ikke på min jobb, er nok bare jeg som føler det. Har utrolig gode kollegaer som har tilrettelagt veldig bra. Men jeg føler ikke selv at jeg strekker til, og er helt utslitt når jeg kommer hjem. Jobber som pedagogisk leder i bh, så det nytter ikke å ta det med ro på jobb... er man på jobb, så er man det. Ungene settes ikke på pause liksom. så de andre kollegaene mine har nok måtte trø til litt ekstra stakkars.

Mhm! Uff slitsomt:( jeg må bare drite i det å gjøre som jeg føler selv, men føler et visst press på å ikke komme dinglende med sykemelding...:( hun prøver også å tilrettelegge så godt som mulig, men i min jobb også er det slik at er man på jobb, så er man på jobb.. Enten så jobber man når man er der, ellers er det ingenting anna å gjøre enn å sitte på en stol (hele jobben min er fysisk). Så godt at du fikk deg en sykemelding, da får du bare slappe av og stresse ned så godt du bare kan!:) håper du kommer deg:)

uff, det hørtes kjedelig ut. Kjenner det er godt med en pust i bakken, og anbefaler deg også å høre på kroppen. Var deilig med en lege som tok avgjørelsen for meg=)

Jeg også har det akkurat sånn! Sjefen min lurte på om jeg hadde tenkt å være like frisk under graviditeten som ei anna på jobb var, og passer på å si flere ganger at hun andre var på jobb omtrent til den dagen hun fødde! Dette sa hun også sist jeg var gravid.. Kjenner jeg blir så forbanna, folk er nå forskjellige! Denne gangen påpeika hun også at det var nye regler ift til sykemelding, så om jeg skulle bli sykemeldt 50%, så kan hun likevel kreve at jeg skal jobbe fulle dager, men gjøre "en halv manns" jobb i løpet av dagen om du skjønner.. Gaaaah!! Hadde aldri hørt om det og trodde hun sa det for å være "jævlig", men det viser seg at det stemmer. Er nye regler som skal gjøre det vanskeligere å bare sykemelde seg for å gå hjemme med penger (mange som gjør det). Så jeg skjønner jo det at å komme med noe sykemelding der i gården er sikkert ikke aktuelt, da blir hun dritsur! Føler meg skikkelig pressa til å jobbe fullt helt til jeg går i permisjon, var ikke sånn jeg hadde sett det for meg:(

Hun (har du kvinnelig sjef, som likevel ikke skjønner bæret?) virker ikke riktig vel bevart. Ta vare på deg selv og gjør det du orker og føler du klarer. Sjefen din får være glad du ikke vil ut i 100% permisjon synes jeg.

Huff, den sjefen høres vrang ut! En graviditet er jo helt individuelt - kan jo ikke sammenligne en person med en annen..

Til nå har sjefen min tatt graviditeten og foreløpig dårlig form/sykdom bra.. Men hun er en typisk karrierekvinne i 30-årene, som ikke har barn selv enda, så er litt redd for at hun ikke klarer å ha helt forståelse etterhvert når ting blir tyngre. I forbindelse med at vi snakket om at det er tyngre å være på jobb nå enn vanligere, og at jeg kjenner at jeg ikke helt strekker til som før, så sa hun at hun ikke kom til å tenke på meg som gravid før magen ble mer synlig.. hun "glemmer" det rett og slett. hun har også poengtert at hun ikke anser en graviditet som en sykdom. Jeg er jo enig i det, men man må samtidig regne med at det kan dukke opp visse begrensninger etter hvert som månedene går.

Hun (har du kvinnelig sjef, som likevel ikke skjønner bæret?) virker ikke riktig vel bevart. Ta vare på deg selv og gjør det du orker og føler du klarer. Sjefen din får være glad du ikke vil ut i 100% permisjon synes jeg.

Yes, kvinnelig sjef i overgangsalderen som selv har hatt små barn:P nei det er pyton til tider! Jeg tenker som så at jeg gir f... I hva hun sier, og visst hun skal være så vanskelig så får jeg sykemelde meg 100 % i stedet for når den tid kommer da, så får hun sitte der som et nek å lure på hvordan hun skal få timelistene til å gå opp! Siden hun satser fullt å helt på å holde meg i full jobb, og ikke begynne å tenke på å ta inn vikar for meg!

Huff, den sjefen høres vrang ut! En graviditet er jo helt individuelt - kan jo ikke sammenligne en person med en annen..

Til nå har sjefen min tatt graviditeten og foreløpig dårlig form/sykdom bra.. Men hun er en typisk karrierekvinne i 30-årene, som ikke har barn selv enda, så er litt redd for at hun ikke klarer å ha helt forståelse etterhvert når ting blir tyngre. I forbindelse med at vi snakket om at det er tyngre å være på jobb nå enn vanligere, og at jeg kjenner at jeg ikke helt strekker til som før, så sa hun at hun ikke kom til å tenke på meg som gravid før magen ble mer synlig.. hun "glemmer" det rett og slett. hun har også poengtert at hun ikke anser en graviditet som en sykdom. Jeg er jo enig i det, men man må samtidig regne med at det kan dukke opp visse begrensninger etter hvert som månedene går.

Mhm, jeg også tenker at hun sier som hun gjør for å være vanskelig... Nei man kan vel ikke forvente at sjefen din skal forstå visst ikke hun har vært gravid selv da, det må oppleves! :P merkelig at de har behov for å poengtere at det ikke er en sykdom, djiiises.. Jeg vet da det jeg også, men man kan faktisk få fysiske plager av å gå gravid, og da blir det jo sykdom ift jobb! Liiiittegranne forståelse hadde jo vært fint:P håper du får det litt lettere på jobb enn meg ihvertfall:P

Back
Topp