Krype?

Krype som å gå på alle fire sant?
Husker aldri forskjellen på krype og krabbe :p

Her er de opp med rumpen og strekker seg så lange de er på armene, men tar nok enda enstund før de får til å krype. (heldigvis?:bag::hilarious:)
 
Krype som å gå på alle fire sant?
Husker aldri forskjellen på krype og krabbe :p

Her er de opp med rumpen og strekker seg så lange de er på armene, men tar nok enda enstund før de får til å krype. (heldigvis?:bag::hilarious:)
Haha. Viste ikke en gang at det var forskjell på krype og krabbe. Tanken var om de kommer seg fremover. Her løfter hun opp både rompa og fram kroppen men får liksom ikke til å komme seg frem dit hun vil. I stede roterer hun rundt og rygger. Rygger rundt på stuegulvet. Så snur man ryggen til så er hun plutselig en annen plass. En dag var hun plutselig hallveis under sofaen. Haha
 
Min kompis ble 6 mnd i går. Han Har lært seg å krype på magen. :) det går unna når er motivert. Sitte uten støtte klarer han også i korte perioder. Han er født 13 dager på overtid, Så ha Er vell ikke så tidlig ute.
 
Hun verken krabber eller kryper enda. Nærmer seg 7 mnd. Men hun har lært seg å rulle og rygge dit hun vil, så hun kommer seg fint litt rundt. Spent på når hun knekker koden.
 
Hun roterer rundt sin egen akse og kryper seg litt fremover. Har ikke helt fått taket på teknikken ennå så går ikke fort, men hun klarer å få tak i leker hun har dyttet litt langt unna seg. Ruller både fra rygg til mage og mage til rygg, men kan bare en vei slik at hun ikke ruller rundt og rundt, men tilbake til der hun kom fra :p
 
Haha. Viste ikke en gang at det var forskjell på krype og krabbe. Tanken var om de kommer seg fremover. Her løfter hun opp både rompa og fram kroppen men får liksom ikke til å komme seg frem dit hun vil. I stede roterer hun rundt og rygger. Rygger rundt på stuegulvet. Så snur man ryggen til så er hun plutselig en annen plass. En dag var hun plutselig hallveis under sofaen. Haha
I mitt vokabular er krype og krabbe det samme - å stå på alle fire å gå fremover. Men har lært her inne at å krabbe betyr å åle seg fremover på magen f.eks , så ikke vet jeg :p
 
Haha. Viste ikke en gang at det var forskjell på krype og krabbe. Tanken var om de kommer seg fremover. Her løfter hun opp både rompa og fram kroppen men får liksom ikke til å komme seg frem dit hun vil. I stede roterer hun rundt og rygger. Rygger rundt på stuegulvet. Så snur man ryggen til så er hun plutselig en annen plass. En dag var hun plutselig hallveis under sofaen. Haha
I mitt vokabular er krype og krabbe det samme - å stå på alle fire å gå fremover. Men har lært her inne at å krabbe betyr å åle seg fremover på magen f.eks , så ikke vet jeg :p
 
Her kryper han rundt på gulvet, løfter rompa innimellom, men bruker armene til å dra seg fremover med. Startet med det litt mellom 5-6 mnd, er nå 6 mnd+1, 5 uke så han er definitivt tidlig ute. Men han er 10 ganger gladere i å ligge på gulvet nå som han kan komme seg rundt :)
 
I mitt vokabular er krype og krabbe det samme - å stå på alle fire å gå fremover. Men har lært her inne at å krabbe betyr å åle seg fremover på magen f.eks , så ikke vet jeg :p
vi skiller også mellom å åle og krype :)
 
Her kryper han rundt på gulvet, løfter rompa innimellom, men bruker armene til å dra seg fremover med. Startet med det litt mellom 5-6 mnd, er nå 6 mnd+1, 5 uke så han er definitivt tidlig ute. Men han er 10 ganger gladere i å ligge på gulvet nå som han kan komme seg rundt :)
Så flink, tidlig ute :) vi kaller det å åle seg. krype sier vi når kneet og håndflaten er i gulvet når de beveger seg fremover.
 
Her skyver hun seg bakover og roterer rundt når hun er «framme» :hilarious: 6 1/2 mnd nå:happy:
 
Her krabber hun rundt overalt, selv høye dørstokker som vi har inn til badet kommer hun seg over. Vedkassen prøvde hun her om dagen å reise seg opp etter.
 
Nå er lillebror begynt å åle seg fremover og er også utrolig mye på alle fire (krabbeposisjon, men har ikke tatt noen "steg?" enda.

Synes det er litt morsomt til tider for han går fra krabbeposisjon til å stå på beina (noe lignende down facing dog, om jeg ikke tar feil). Er ganske sterk i beina blitt :)
 
Back
Topp