Krympet ullplagg

ildrii

Elsker forumet
Øh... jeg har kommet i skade for å ha krympet favorittgenseren til sambo [&o] Ull ja... Er det noe jeg kan gjøre annet enn å streeeeeeeekke genseren??

Ja... innen rimlighetens grenser...

Du kan dampstryke den. Det tipsa mamma meg om da jeg krympa min nye ullgenser i vinter... Og det funka. Satte strykejernet (jeg har dampjern) på max damp (og brukte litt ekstra vann/damp innimellom), så lav temp som det tillot men likevel dampe, og strøk og strakk. (alternativt dampe på gamlemåten om man ikke har dampjern)

Men slevsagt, der er visse grenser da... hvor MYE den er krympa...

Det fins ett eller annet lurt triks- lurer på om det er å legge den i vann med hårbalsam?

ORIGINAL: FjerneErna

Det fins ett eller annet lurt triks- lurer på om det er å legge den i vann med hårbalsam?

Jepp, legg plagget i balsam...det skal visst funke, men har aldri prøvd det selv... Lykke til! [:)]

Hmmm den er gått fra å være str. XL til ca M. Må vel frem med strykejernet da... Eller hårbalsam?? Går det an?? Jøss... Må skynde meg før han kommer hjem [:)][:D]

ORIGINAL: Nica

ORIGINAL: FjerneErna

Jepp, legg plagget i balsam...det skal visst funke, men har aldri prøvd det selv... Lykke til! [:)]

Hvor mye balsam skal jeg ha i vannet da? Må vel bare prøve meg frem...

ORIGINAL: ~ savannah ~

Sukkh, samme gjorde jeg engang, favorittgenseren til og med... Til 800 kr liksom... Blæh [:'(]

Den ble aldri seg selv igjen nei, funka ikke med balsam..

Åååååå neeeeeiii ikke siiii det da! Her ligger genseren i balsamert vann [:D] Jeg har satt all min tro på at det fungerer! ( hvis ikke må jeg rese avsted for å kjøpe ny - bare 2.gangen jeg gjør dette nå [&o]... Må visst sortere bedre [&:])

Ser ikke ut til at det hjalp... så langt. Har skyllet og lagt til tørk, men ser fremdeles liten ut. Huffda! 

Uffda [&o] 
Men du har jo ett utmerket argument for hvorfor han bør vaske klærne sine selv [;)]

Hahaha! Ja det er jaggu sant! [:D][:D] Jeg og ullklær går tydeligvis ikke sammen. [&:] 

Back
Topp