Krykker og Rullestol....

Dorothy_1

Gift med forumet
Er det noen her som måtte ha tydd til krykker eller rullestol på grunn av bekkenløsning...????
Dattra til en tidligere veileder av meg, Havnet til slutt I rullestol....
Jeg fikk låne meg et par krykker I dag, Såh er litt nervøs om hvor langt det kan gå.... [:(][:(]

Jeg kommer helst til og unngå og bruke di, Men er joh greit og ha di.... [:D]

har du bekkenbelte? Det er kjempe godt å gå med, slapper mer av i bekkenet da.

ORIGINAL: Dorothy_1

Jeg kommer helst til og unngå og bruke di, Men er joh greit og ha di.... [:D]

Kanksje bedre å bruke de litt for mye enn for lite. Hører at det er så mange som sliter etter fødsel med alt fra å gå til å sitte siden de ikke har vært forsiktige underveis pga B.L. Lykke til[:)]

har gått med krykker siden jeg var 3 mnd på vei.
Har rullestol også som jeg har brukt ett par ganger der det har vært mye gåing..........
Kjipt å ha det sånn, men det værste er smertene[:(][:(] 

ORIGINAL: susidusi

har du bekkenbelte? Det er kjempe godt å gå med, slapper mer av i bekkenet da.

Nope, Hvor får man et Sånt... ???

Måtte bruke krykker de siste 3-4 mnd. Ikke noe gøy! Brukte de nok litt for lite og slet meg nok også litt for mye ut pga flytting bl.a, og fikk straff for det etter fødselen. [&o] Trodde jeg var helt fin de første 2 døgnene (høy på lykkerus... [;)]) Men så kom jeg meg plutselig ikke opp av senga og måtte være på sykehuset i over en uke til... [&o] 

Så mitt råd er: Ta det med ro!!! Du trenger alt overskuddet du kan få til fødselen og tida etter. Det er ingenting du MÅ gjøre nå, spør om hjelp. Jeg slet i 5-6 mnd etter svangerskapet også, og det tror jeg at jeg kunne unngått med litt mindre belastning i tiden før fødsel. Hver gang jeg følte meg bra gjorde jeg litt for mye og fikk vondt.

Da jeg var på sykehuset og hadde så vondt etter fødsel fikk jeg et sånn bekkenbelte. Det hjalp veldig og jeg skulle ønske noen (fysioterapauten) hadde tipset meg om det før. Får du noen behandling? Jeg fikk fra fysio i tiden før, men det hjalp egentlig ingenting. Fikk fra osteopat etterpå (etter 6 uker, kunne ikke starte før pga ting skal falle litt på plass der nede...) og det hjalp mye bedre!

lånte mitt på sykehuset til fysioterapeuten
bandasjebutikker selger det.
fungerte ikke for meg med belte, er jo individuelt......

ORIGINAL: Nepomuk

Måtte bruke krykker de siste 3-4 mnd. Ikke noe gøy! Brukte de nok litt for lite og slet meg nok også litt for mye ut pga flytting bl.a, og fikk straff for det etter fødselen. [&o] Trodde jeg var helt fin de første 2 døgnene (høy på lykkerus... [;)]) Men så kom jeg meg plutselig ikke opp av senga og måtte være på sykehuset i over en uke til... [&o] 

Så mitt råd er: Ta det med ro!!! Du trenger alt overskuddet du kan få til fødselen og tida etter. Det er ingenting du MÅ gjøre nå, spør om hjelp. Jeg slet i 5-6 mnd etter svangerskapet også, og det tror jeg at jeg kunne unngått med litt mindre belastning i tiden før fødsel. Hver gang jeg følte meg bra gjorde jeg litt for mye og fikk vondt.

Da jeg var på sykehuset og hadde så vondt etter fødsel fikk jeg et sånn bekkenbelte. Det hjalp veldig og jeg skulle ønske noen (fysioterapauten) hadde tipset meg om det før. Får du noen behandling? Jeg fikk fra fysio i tiden før, men det hjalp egentlig ingenting. Fikk fra osteopat etterpå (etter 6 uker, kunne ikke starte før pga ting skal falle litt på plass der nede...) og det hjalp mye bedre!

Nope, Får Ingen behandling....
Jeg skal ta det opp med jordmora på neste kontroll....
Legen mente at fysioterapi Ikkje hjalp, Og at det bare var og vente til det gikk over....
Jeg skal Ikkje klage på og slite meg ut, Det er samboeren min som ordner med alt husarbeider, Jeg slapper egentlig bare av om dagene....[:D]

Hallo frøken. Har du ikke fått henvisning til fysioteraput enda??? Uvudelig behandling, mange gode råd. Legen din bør henvise deg!
Akkepunktur kan også hjelpe. Trening i basseng.

ORIGINAL: LinnOgKent

Æsj så kjedelig da... Trøste deg emd at du ikke har mange ukene igjen!![:)]

40 Dager.... *Nedtelling...* [:D]

ORIGINAL: LinnOgKent

Æsj så kjedelig da... Trøste deg emd at du ikke har mange ukene igjen!![:)]

jo takk, men det jeg er redd  er tiden etter fødselen.
Hva har jeg i vente liksom, skal jeg ha det like vondt da klarer nok ikke jeg å ta meg av en liten baby.
Blir helt avhengig av sambos hjelp.

ORIGINAL: carina82

Hallo frøken. Har du ikke fått henvisning til fysioteraput enda??? Uvudelig behandling, mange gode råd. Legen din bør henvise deg!

Jeg skal spørre på neste kontroll....
Men er faktisk veldig usikker på om hvilke muligheter som er her....
Bor på en ganske liten plass, Men vi har I alle fall Fysioterapaut..

ORIGINAL: Dorothy_1

ORIGINAL: carina82

Jeg skal spørre på neste kontroll....
Men er faktisk veldig usikker på om hvilke muligheter som er her....
Bor på en ganske liten plass, Men vi har I alle fall Fysioterapaut..

du kan også få behandling hos bla manuellterapeut, naprapat, akupunktør....

Eg fekk henvisning til fyseterapaut i 4 mnd å hadde behandling 2 ganger i uken i 6 uker, å etter det har eg nesten ikke hat noe vondt i bekkenet, for i tillegg for å få varmebehandling å
massasje så lærte eg hvordan eg skulle bevege meg for å ikke belaste bekkenet feil + eg fikk noen hjemme øvelser som har hjulpet meg veldigt.

Så gå til en lege som kan henvise deg til fyseterapaut for det er tull at det ikke funker.

Eg kjøpte bekkenbeltet hos fyseoterapauten min.

Håper du får hjelpe for det har du rett på ved påvist bekkenløsning.

Jeg kommer helst til og unngå og bruke di, Men er joh greit og ha di....

Heisann... ikke vær redd for å bruke krykkene... De fungerer kjempe bra for min del [:)] Jeg har måtte bruke de det meste av tiden. En jordmor sa en gang at vi ikke måtte tro vi var "flinke" som unngikk å bruke krykkene dersom vi egentlig trenger dem. Vi skulle heller tenke på at hver gang vi bruker dem, øker muligheten til å bli helt god etter på.

Ang. fysioterapi: for min del, ble jeg bare verre av timene hos henne. Hører det er individuelt hva som hjelper, men uansett er hvile, hvile og atter hvile det som ser ut til å ha best effekt! Lykke til... plutselig kan bekkenløsningen gå over også, eller ta en pause i smertene. Jeg fikk 3,5 uker uten bekkenplager. Det var kjempe godt! Nå er krykkene mine gode venner [:D][:)]

jeg har brukt krykker litt.. dager der jeg vet jeg skal gå mye (17 mai f.eks) eller viss jeg skal på tur med hunden (MÅ bare, blitt avhengig av turene!). Bruker det som avlastning, og har merket at dagen etter er jeg mye bedre enn vanlig.

Måtte også bruke krykker noen uker på grunn av bekkenløsning. Nå de siste ukene har jeg sluppet, for er blitt mye bedre takket være fysioterapi/akupunktur[:)]
Godt å slippe krykkene, syns det var skikkelig kjipt å gå med de!![&:]

Back
Topp