Lurt/ikke lurt?
I såfall - hvilke krydder er gode? 5 mnd gammel frøken som skal forsøke med grønnsaksmos nå
I såfall - hvilke krydder er gode? 5 mnd gammel frøken som skal forsøke med grønnsaksmos nå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det holder med grønnsaker sånn i første omgang. Om babyen ikke liker det så kan du jo prøve å se om det faller mer i smak med krydder.
Ulike sammensetninger kan gi litt forskjellig smak da. Gulrotmos kan "krydres" med litt pastinakkmos, eller mildes med litt potetmos.
I potetmos bruker jeg litt pepper og muskatnøtt. Liker også pepper på avocado, og litt lime. Ellers er det vel mer naturlig å krydre ting når du får i litt kjøtt og fisk?
Ikke anbefalt å bruke smør i. Bruk heller litt mme i, istedenfor bare kokevann. Resten av kokevannet kan du bruke som juice å drikke![]()
Jeg puttet alt i fryseren i terningbrett så vet ikke. Men vil tro det er på samme måte som når man bruker vanlig melk/fløte i rotmos?Hvordan blir d me holdbarhet hvis du tilsetter mme?
Jeg puttet alt i fryseren i terningbrett så vet ikke. Men vil tro det er på samme måte som når man bruker vanlig melk/fløte i rotmos?
Her spiste barnet det samme som oss fra interessen for mat kom rundt samme alder. Med andre ord med alt av krydder vi allerede hadde i maten.
Gikk du rett på vanlig middagsmat? Det er vel ikke helt å anbefale vel?
Det gjorde vi,ja.
Og det spørs helt på maten man lager, fikk jeg beskjed om. Vi spiser mye frukt og grøt feks utenom middag.
Babymat glass inneholder langt farligere stoffer sånn sett for å vedlikeholde maten langvarig ("middagsmat" som selges) , fremfor det man selv putter i maten når man lager fra bunnen av.
Men at dere spiser mye frukt og grøt utenom middag har vel ikke noe å si for middagen?
Nå har jeg vel ikke sagt at jeg skal kjøpe middagsglass heller da (men jeg tror ikke det er farlig). Men slik jeg har forstått det så er det viktig at babyyens mage får tid til å venne seg på ulik mat.. og da høres vanlig middagsmat veldig hardt ut for magen. Krydder derimot ser jeg ikke på som noe "galt".Sønnen vår har fått masse krydder fra han var liten og begynte med middag (foruten salt såklart). Men med han lagde jeg ikke grønnsaksmoser som jeg har tenkt å begynne med nå.
Tok med hva vi spiser utenom middag da jeg antok tråden handlet om mat generelt, ikke kun middag
Igjen både tror og mener jeg det spørs på maten man lager. Barn er også forskjellige, og man ser kjapt om noe ble for tungt for lillingen.
Vi spiser mye linser,grønnsaker, kikerter,salat,bønner,fisk, ris osv, og bruker en del krydder ( ca null salt,når jeg tenker over det..), og dette gikk helt fint med første, så vi gjør samme denne gangen, så fremt det ser ut til å gå bra for barnet![]()
Det tilsettes ingen stoffer i middagsglass neiDet gjorde vi,ja.
Og det spørs helt på maten man lager, fikk jeg beskjed om. Vi spiser mye frukt og grøt feks utenom middag.
Babymat glass inneholder langt farligere stoffer sånn sett for å vedlikeholde maten langvarig ("middagsmat" som selges) , fremfor det man selv putter i maten når man lager fra bunnen av.