krydder hjelp

nancy drew

Forumet er livet
jeg skal lage spanske kjøttboller til en tapaskveld med venner i dag... fant en oppskrift som jeg ikke har prøvd før som inneholder koriander og spisskum blandt annet... i den oppskriften bruker de en blanding av svinekjøtt og lammekjøtt men kan jeg bytte dette ut med vanlig karbonadedeig eller vil krydderet bli helt feil da?

ORIGINAL: Adrian_å_mamma

ville ikke kutta ut lammet for det har jo en egen smak. å ville brukt storfe istedet for svin[;)]

ja det tenkte jeg også, men nå får jeg ikke tak i lammekjøtt sååååå derfor jeg lurer... Skal være kjøttboller i tomatsaus...

ORIGINAL: nancy drew

ville ikke kutta ut lammet for det har jo en egen smak. å ville brukt storfe istedet for svin[;)]

ja det tenkte jeg også, men nå får jeg ikke tak i lammekjøtt sååååå derfor jeg lurer... Skal være kjøttboller i tomatsaus...
ja men da ville jeg bare gjort som du sa i HI[;)] blir helt sikkert kjempe godt fordiom[:D]

ja da finner jeg fram kjøkkenmaskinen.... [:)]

ORIGINAL: Lille Rosin

Det blir liksom ikke spanske kjøttboller uten lammet.[;)]

nei du har et poeng der... får finne opp et nytt navn til de da...

Også er jeg litt usikker på om krydderet blir helt rett uten lammet. Er liksom litt sånn typisk lammekrydder.
Men sier ikke at det ikke kan bli godt altså.[:)]

ORIGINAL: Lille Rosin

Også er jeg litt usikker på om krydderet blir helt rett uten lammet. Er liksom litt sånn typisk lammekrydder.
Men sier ikke at det ikke kan bli godt altså.[:)]

det ble godt... men smakte litt "vanlig" syns jeg... sikkert mye mer spennende med lammekjøttet... kunne sikkert hatt mer krydder karbonadedeigen for å piffe opp... men nå er de da ganske safe så sikkert noe de fleste spiser...

Back
Topp