Krybbedød

Mamman til go`jenta!

Elsker forumet
Jeg har lurt på en ting... Er det noen her som tror at krybbedød KAN komme av vaksinasjon? Altså at enkelte barns kropp reagerer negativt på en vaskine og det fører til krybbedød?

Nei, har ingen grunn for å tro det, aldri hørt om!!

Tviler jeg på. De aller fleste tilfeller av krybbedød skjer jo allerede før man starter vaksinasjonsprogrammet.

Nei, tror ikke det har noe sammenheng i det heletatt.

Nei det tror jeg ikke, krybbedød har alltid forekommet og det lenge før vaksinene kom[;)] i gamledager trodde de ofte det var andre årsaker som at de la seg på ungen osv..

Tror overhode ikke det har noen sammenheng[:)]

Nei, det tror jeg ikke...

nei, det tviler jeg faktisk sterkt på. en reaksjon vil jo vises i form av utslett, anfall osv. Krybbedød er jo som jeg har forstått, babyer som sover alt for dypt og ikke klarer å våkne igjen. Altså, ingen anfall, smerter, de bare sovner inn liksom...

Jeg spør fordi jeg har hørt om barn som har dødd  helt uten videre når de har vært nærmere året,gjerne mot 2 år...uten grunn..

Nei, det tror jeg ikke. Tror mer på nyere forskning angående at krybbedød er en "reaksjon" på en bakterie de har i kroppen.

ORIGINAL: *MaRgArItA*

nei... og gutten min har en sykdom som de finner hos 9% av de som dør av krybbedød... en annen faktor de har funnet ut er en bakterie i tarmen som kroppen normalt skal kunne kvitte seg med men som enkelte spebarn ikke greier husker ikke prosenten på akkurat den, men poenget er at den største delen av krybbedød er mest snasynlig pga mindre og "usynlige" kromosomsfeil

ORIGINAL: *MaRgArItA*

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

Jeg spør fordi jeg har hørt om barn som har dødd  helt uten videre når de har vært nærmere året,gjerne mot 2 år...uten grunn..

Det skjer svææææært sjeldent.. Det er en forsvinnende liten promilleandel etter året iallefall.. Men det er klart det forekommer.. Krybbedød er en fellesbetegnelse for død uten noen forklaring. Jeg hørte faktisk om et barn på 11 som døde av krybbedød..

Nyere forskning sirkler seg nå inn på at krybbedød er en medfødt svakhet, en type virus som kan bli utløst av sykdom, feber, stress osv...
Jeg har nok mer tro på den sammenhengen med f.eks ferbers metode og krybbedød enn vaksiner.

Dette har jeg også tro på. Nevøen min døde nesten 2 år gammel. Hadde hele livet vært plaget av plutselig høy feber og feberkramper. Så jeg tror det har vært noe "galt" hele veien.

[:(]

Jeg har lurt på en ting... Er det noen her som tror at krybbedød KAN komme av vaksinasjon? Altså at enkelte barns kropp reagerer negativt på en vaskine og det fører til krybbedød?

Nei, da har jeg mer tro på at separasjon, alenesoving, gjerne på eget rom, bruk av Ferber-metoden, røyking og bruk av andre rusmidler er mulige årsaker. Det med separasjon og alenesoving utredes nå i England. De har et av de høyeste tallene på krybbedød, og der praktiseres Ferber fra babyene er bare noen uker gamle. Hypotesen går ut på at babyene får så sterke stressreaksjoner at det kan føre til krybbedød.

Jeg leste en artikkel for en stund siden der noen hadde hatt et forsøk der babyene fikk ligge på pustemonitor etter å ha fått vaksine og alle fikk pusteproblemer til samme tidspunkt etter vaksinen var tatt. At det kan føre til at enkelte som er litt "svake" fra før av dør er vel ikke umulig da, men hvor mange bebiser dør kort tid etter de har fått vaksine liksom, finnes det noe statistikk på det? [8|]

ORIGINAL: Løveunge05

ORIGINAL: Slafselarve

Nei, da har jeg mer tro på at separasjon, alenesoving, gjerne på eget rom, bruk av Ferber-metoden, røyking og bruk av andre rusmidler er mulige årsaker. Det med separasjon og alenesoving utredes nå i England. De har et av de høyeste tallene på krybbedød, og der praktiseres Ferber fra babyene er bare noen uker gamle. Hypotesen går ut på at babyene får så sterke stressreaksjoner at det kan føre til krybbedød.
 Hva menes med alenesoving? Bare lurer siden de ikke anbefaler samsoving..

Å legge babyen på eget rom for tidlig. Det er jo faktik bevist at å ha babyen på samme rom det første leveåret reduserer faren for krybbedød.Samsoving er jo faktisk anbefalt.. Er det ikke kun når foreldrene røyker det ikke anbefales? I kulturer der samsoving er normen, er krybbedød så sjeldent at de har ikke noe navn på det, engang..

Back
Topp