Mamman til go`jenta!
Elsker forumet
Jeg har lurt på en ting... Er det noen her som tror at krybbedød KAN komme av vaksinasjon? Altså at enkelte barns kropp reagerer negativt på en vaskine og det fører til krybbedød?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: Mamman til go`jenta!
Jeg spør fordi jeg har hørt om barn som har dødd helt uten videre når de har vært nærmere året,gjerne mot 2 år...uten grunn..
Det skjer svææææært sjeldent.. Det er en forsvinnende liten promilleandel etter året iallefall.. Men det er klart det forekommer.. Krybbedød er en fellesbetegnelse for død uten noen forklaring. Jeg hørte faktisk om et barn på 11 som døde av krybbedød..
Nyere forskning sirkler seg nå inn på at krybbedød er en medfødt svakhet, en type virus som kan bli utløst av sykdom, feber, stress osv...
Jeg har nok mer tro på den sammenhengen med f.eks ferbers metode og krybbedød enn vaksiner.
Jeg har lurt på en ting... Er det noen her som tror at krybbedød KAN komme av vaksinasjon? Altså at enkelte barns kropp reagerer negativt på en vaskine og det fører til krybbedød?
ORIGINAL: Løveunge05
ORIGINAL: SlafselarveHva menes med alenesoving? Bare lurer siden de ikke anbefaler samsoving..
Nei, da har jeg mer tro på at separasjon, alenesoving, gjerne på eget rom, bruk av Ferber-metoden, røyking og bruk av andre rusmidler er mulige årsaker. Det med separasjon og alenesoving utredes nå i England. De har et av de høyeste tallene på krybbedød, og der praktiseres Ferber fra babyene er bare noen uker gamle. Hypotesen går ut på at babyene får så sterke stressreaksjoner at det kan føre til krybbedød.