Krybbedød

beth2210

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har en jente på 3 uker og 3 dager.. For en uke siden var vi hos helsesøster og vog og hun hadde gått ned så jeg fikk beskjed om å pumpe meg for å se hvor mye melk jeg har.. Hadde ikke mye så måtte begynne med nan.. Jeg pumper meg hver dag, men melkeproduksjonen øker desverre ikke, men jeg gir henne det jeg har på flaske for hun tar ikke puppen lenger etter at jeg begynte med flaske.. Jeg har lest at man øker risikoen for krybbedød når man gir barnet mme og ikke ammer.. Dette gjør at jeg blir veldig redd og bekymra.. Jeg fortsetter å pumpe, men jeg har jo ikke nok å må da gi henne nan.. Men hvorfor er det større risiko for krybbedød når de får mme???

Hun var forresten ganske liten når hun kom til også.. Født 3 uker for tidlig og var da 2690 og nå er hun 3105..

Håper på svar!!

Mvh Anonym
 
Hei
er absolutt ingen ekspert her, men jeg annbefaler deg å ta kontakt med ammehjelpen.no.
her kan du få "skreddersydde" råd spesielt dette med produksjon og øking.
 
Kan ikke si jeg har hørt dette før,det viktigste er jo at barnet får mat! Men ta det opp med deres helsesøster og hør hva hun har å si! :) Lykke til! :)
 
Jeg måtte starte med MME allerede etter 2 uker.. Jeg blødde så innmari på brystvortene at jeg ikke kunne amme og etter hun fikk flaske tok hun heller ikke puppen lenger. Jeg mistet melken kjempe tidlig så jenta mi er vokst opp på MME :) Hun er i knall form og fikk absolutt ingen "bivirkninger" av det.. Og hun er 4 år nå :)
 
hm fikk høre at det er viktig med den samme nærheten når du gir flaske som når du ammer. Ha barnet tett inntil kroppen. Men vet ikke hvor mye sammenheng dette har med krybbedød... Spør helsesøster ?? :)
 
Back
Topp