Kroppsshår hos 4-åring...

tretroll

Forumet er livet
VIP
Gutten min på 4 har begynt å få veldig stor hårvekst på armer og bein. Jeg merket for bare en mnd tid siden at han hadde litt mer enn vanlig dun, slik broren har. Det har siden da bare økt, og på beina er det nå tett, laaaangt (4-5cm) og stivt. Heldigvist lyst, da. Ser faktisk veldig underlig ut, og har jo kommet plutselig! Er det noen som har opplevd dette? Kan tenke seg mulige årsaker? Normalt?

Det du forklarer høres ut som terminalhår, og det "skal" ikke komme før puberteten. Tror nok ikke det er noe å bry seg om, da.

Gutten min på 4 har begynt å få veldig stor hårvekst på armer og bein. Jeg merket for bare en mnd tid siden at han hadde litt mer enn vanlig dun, slik broren har. Det har siden da bare økt, og på beina er det nå tett, laaaangt (4-5cm) og stivt. Heldigvist lyst, da. Ser faktisk veldig underlig ut, og har jo kommet plutselig! Er det noen som har opplevd dette? Kan tenke seg mulige årsaker? Normalt?
Her har guttungen det samme :) Han er 6 år. Har både på legger og armer. Aner ikke hvorfor eller om det er normalt :p

Jeg og min lillesøster hadde veldig mye hår da vi var små, men så forsvant det igjen. Med tanke på at pappa er gorilla måtte det jo bare komme over på oss jenter også :p

Jeg og min lillesøster hadde veldig mye hår da vi var små, men så forsvant det igjen. Med tanke på at pappa er gorilla måtte det jo bare komme over på oss jenter også :p Vi hadde også mye på ryggen :P

Min eldste (8 år) har også fått mer hår på både armer og ben det siste året. Eller, er jo ikke sikkert at det har blitt mer, men lengre har det i hvert fall blitt. Begynner å bli store disse barna :)

Jeg har en sønn som også ved 3-4 års alder var full av hår, han er i dag snart 13 og har fortsatt masse lyse hår, mer enn søskena sine faktisk, hvorfor? nei det vet jeg ikke:)

Back
Topp