Kroppspresset - påvirkes du?

Hater dette kroppspresset. Det finnes jo egne klinikker nå som skal hjelpe mammaer tilbake til kroppen sin etter de har fått barn. Føler meg bare stygt og fæl
 
Jeg har det helt motsatt. Elsker mammakroppen. Selve beviset på at min kropp har gjort en stor jobb der resultatet er et barn. Så magen er jo løs og med et kart fullt av strekkmerker. Før jeg ble gravid var ikke kroppen "perfekt" heller. Langt i fra hva jeg ønsket at "sommerkroppen" skulle være. Og følte litt på "Hva er min unnskyldning til å se slik ut, er jeg bare lat?". Men nå tenker jeg egentlig sånn at "jeg får lov til å se slik ut, fordi jeg har skapt et barn".:Heartblue
 
Vanskelig å si! Har en slank og veltrent kropp jeg er fornøyd med :D hvordan jeg ville følt det om kroppen så annerledes ut vet jeg ikke..
 
Jeg plages ikke ,men det er fordi jeg var på startvekta igjen etter en uke etter fødsel. Har født 2 tette med 18 mnd. Hadde nok likt meg selv mindre om jeg fikk strekkmerker, og mer mage.

Jeg har jo så mange venner med stor rompe , strekkmerker, slappe pupper osv. Men jeg tenker ikke på samme måte når jeg ser dem . Jeg synes de er fine og er lei meg for at de ikke trives i sin kropp.

Mine venner ønsker jo at jeg skal få kjenne litt på det også ...for jeg eter absolutt alt mulig og er syltynn, så alle misunner meg. Men det må vel ta slutt for meg også.

Blir glad når jeg ser reklame med folk i mitt former. Samme med prøvedokker .

Husker dagen etter fødsel , når jeg så den magen min , følte meg skuffa og redd for at den ikke ville gå tilbake. Jeg så fortsatt gravid ut...det var fælt . Men ammet som en Gud med etterrier, så alt trakk seg inn.
 
Jeg skulle ønske jeg kunne sagt at jeg ikke lar meg påvirke, men da lyver jeg.
 
Litt usikker på hva jeg skal svare. For jeg er fornøyd med kroppen min nå, men i perioder hvor jeg har vært noen kg tyngre har jeg vært mindre fornøyd. Aldri sånn at jeg har vært redd for å gå i bikini eller liknende, men likevel mindre fornøyd. Nå er jeg vel det man typisk omtaler som slank/trent, men langt fra six-pack og med celulitter. Trives veldig godt nå. Innbiller meg at det ikke er et ytre press som gjør det, men at jeg faktisk føler meg best på dette nivået. Til en viss grad er det sikkert en viss ytre påvirkning på hva jeg ser på som «mitt ideal»
 
Back
Topp