Det er jo ingen hemmelighet at kroppspresset er stort i samfunnet til enhver tid, og at dette etterhvert også har kommet inn i de gravides rekker. Selv er jeg tjukk, så naturlig nok er det ikke ønskelig at jeg skal gå så mye opp i vekt i graviditeten, men man leser også om normalvektige, sunne gravide som har målsetning om å ikke gå opp mer enn 8-10 kg. Det er også "mote" å ikke få barn over 3 kg...
Hva er deres tanker om dette? Hvilken rolle spiller leger, jordmødre og annet helsepersonell i denne sammenheng? Har hørt at veldig mange jordmødre legger stor vekt på vekt, kosthold og trening under svangerskapet, og det er helt ærlig hovedårsaken til at jeg selv ikke har tatt kontakt med jordmor enda. Jeg er fullstendig klar over mine feil og mangler uten å måtte få dem påpekt av andre
Hva er deres tanker om dette? Hvilken rolle spiller leger, jordmødre og annet helsepersonell i denne sammenheng? Har hørt at veldig mange jordmødre legger stor vekt på vekt, kosthold og trening under svangerskapet, og det er helt ærlig hovedårsaken til at jeg selv ikke har tatt kontakt med jordmor enda. Jeg er fullstendig klar over mine feil og mangler uten å måtte få dem påpekt av andre