Kroppspleie uten uheldige stoffer

Starten_på_noe_fint

Flørter med forumet
Hei alle prøvere!
Noen som har gode erfaringer med produkter som er trygt å bruke når man prøver eller blir gravid? Jeg har forsøkt å finne noen dagkremer til ansikt og deo uten aluminium, men må si jeg strever litt med å få effekt gjennom dagen.
Brukt Weleda nå en ukes tid.

Noen tips eller erfaringer?

Jeg bruker Nuxe deo fra apoteket, som skårer A på uheldige stoffer (utrolig vanskelig å finne noen som skårer C engang så A er jo helt utrolig :hilarious: ). Syns til vanlig at «sunnere» deo ofte lukter svett kjappere, men denne gjør ikke det! :love7

Synes ringblomstsalve fra vossabia er beste dagkremen. Ellers er foreløpig favoritt "fussy" mtp deodorant. Lukter godt, funker faktisk og lett å påføre. Synes de andre deodorantene jeg har prøvd ikke gir særlig effekt...

Hei alle prøvere!
Noen som har gode erfaringer med produkter som er trygt å bruke når man prøver eller blir gravid? Jeg har forsøkt å finne noen dagkremer til ansikt og deo uten aluminium, men må si jeg strever litt med å få effekt gjennom dagen.
Brukt Weleda nå en ukes tid.

Noen tips eller erfaringer?
Er evig ambassadør for Vossabia! Heilt fantastiske produkter, til alle sammen, heile året! Både deo, babysalve, og ulike produkter til hud gjennom året, elsker dei alle! Økologisk, 100% naturlige og absolutt amazing :love017

Er evig ambassadør for Vossabia! Heilt fantastiske produkter, til alle sammen, heile året! Både deo, babysalve, og ulike produkter til hud gjennom året, elsker dei alle! Økologisk, 100% naturlige og absolutt amazing :love017
Synes de fleste produktene deres er kjempefine selv! Men deoen der funker ikke for oss.. det lukter godt i noen timer, men holder ikke hele dagen ellers med svettelukt. Dessverre..
Men ringblomstsalven f.eks, den er super! Både jeg og dattera bruker den, og hun sier selv at den er super mot kviser.

Noen som har funnet en deodorant uten aluminium, parfyme og eteriske oljer, som faktisk funker? Jeg har i mange år brukt en fra Vichy kjøpt på apoteket, men denne har jo aluminium og det ønsker jeg ikke bruke lengre. Har sverget til Vossabia de siste månedene, men etter jeg ble gravid funker de ikke lengre på meg:confused: dessuten er det einerolje i den jeg liker best (Skog) og det skal man visst unngå… er helt rådvill, lukter hest av meg etter en halv arbeidsdag!

Noen som har funnet en deodorant uten aluminium, parfyme og eteriske oljer, som faktisk funker? Jeg har i mange år brukt en fra Vichy kjøpt på apoteket, men denne har jo aluminium og det ønsker jeg ikke bruke lengre. Har sverget til Vossabia de siste månedene, men etter jeg ble gravid funker de ikke lengre på meg:confused: dessuten er det einerolje i den jeg liker best (Skog) og det skal man visst unngå… er helt rådvill, lukter hest av meg etter en halv arbeidsdag!
Nuxe deo fra apoteket:-)

Hmm. Nuud? Jeg mener jeg synes den hadde en effekt, men jeg liker jo at det er noe eteriske oljer i pga lukt :p

Hmm. Nuud? Jeg mener jeg synes den hadde en effekt, men jeg liker jo at det er noe eteriske oljer i pga lukt :p
Skal sjekke ut! Men har lest flere steder at man bør unngå eteriske oljer, blant annet på skinlove-siden - så ble litt usikker på det :nailbiting:

Skal sjekke ut! Men har lest flere steder at man bør unngå eteriske oljer, blant annet på skinlove-siden - så ble litt usikker på det :nailbiting:
Nuud er luktfri i alle fall, greide ikke finne noe eteriske oljer osv. :)
Men jeg brukte ikke så mye av min, siden jeg liker litt lukt:p

En oppdatering på denne reisen fra meg, jeg har vært i en kamp mot svetten nå etter jeg sluttet med deodorant med aluminium. Nå har jeg kjøpt Drunk Elephant - Sweet Pitti deo cream
Den har fungert godt for meg, og det var deilig å ha en krem og ikke sånn tørr stift.

Den er dyr, men håper den er drøy i bruk.

Back
Topp