Kroppsfasong under og etter svangerskap...

Mama Bear

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2016
Jeg merker jeg har gått opp noen cm rundt både hofter og lår. Jeg forstår at man går opp rundt hofter pga bekken og mage og liv er jo en selvfølge, men stusser litt over at man går opp rundt lårene. Er dette normalt??, og går kroppen tilbake til det normale etter fødsel? Er 16+3 og kun gått opp 2 kg, så cm jeg sliter litt med. Spiser kun sunt og drikker kun vann, så kan ikke se at jeg gjør noe annerledes enn før graviditet heller.

Jeg er normalt ganske tynn, 180 høy og bruker str. 26 i bukser. Må innrømme at jeg er litt redd for å ikke få tilbake kroppen min igjen etter fødselen :eek: Jeg er som dere kanskje skjønner førstegangsgravid og bekymret over alt som skjer både med meg og lillebebis. Jepp, og litt forfengelig vedr. kropp også kanskje, men men, sånn er det nå bare :p Jeg forstår jo at det viktigste nå er at den lille i magen vokser og har det bra :love7

Er normalt at det endrer seg i hofteområdet etter fødselen.

Jeg er fortsatt veldig brei over hoftebeina, over 3år etter siste fødsel, er et mareritt å finne passende bukser.

Selv om jeg kom ned i samme vekt som før svangerskapet, har jeg ikke klart å klemme meg inn i favorittjeansen enda...:( Den var til og med litt løs rundt lårene og rumpa før, men nå får jeg ikke igjen knappen engang!

Jeg la på meg overalt! Hver eneste del av kroppen :( Men, merker jeg blir smalere overalt når vekta kryper nedover også. Tror ikke hoftene mine har blitt breiere, så her er det bare fettet som må vekk for å bli som før, men dette vet jeg ikke sikkert før jeg eventuelt kommer ned i den vekta jeg hadde så jeg kan teste med jeansene fra den tiden ;p

For mange forandrer nok kroppen seg for alltid. :-) men noen er sikkert mer fornøyd etter svangerskapet og. Tro meg når du ligger å skrever til vilt fremmede om noen uker, så er det siste du tenker på lårene dine. ;-) hihih. Det er en del av og bli mamma og, man kommer selv i andre og gjerne 3,4,5 rekke. :-)

Skjønner godt hva du mener!!!
Jeg slapp billig unna sist gang, bare magen som ble ødelag av alle strekkmerkene og puppene ble noen hakk mindre men det gjorde bare at klærne satt bedre på i forhold til resten av kroppen etterpå :p

Men nå er jeg 22+5 og har gått opp 3kg (noe som ikke skal være så mye) men dobbelhaka er tilbake, lårene har blitt tydelig større og pamelapuppene er tilbake....... Vil ikke!!!!!!! :( håper det retter seg etter fødsel men man vet no aldri!

Skjønner godt hva du mener!!!
Jeg slapp billig unna sist gang, bare magen som ble ødelag av alle strekkmerkene og puppene ble noen hakk mindre men det gjorde bare at klærne satt bedre på i forhold til resten av kroppen etterpå :p

Men nå er jeg 22+5 og har gått opp 3kg (noe som ikke skal være så mye) men dobbelhaka er tilbake, lårene har blitt tydelig større og pamelapuppene er tilbake....... Vil ikke!!!!!!! :( håper det retter seg etter fødsel men man vet no aldri!

Vi får håpe sammen, så kanskje det går bra... Jeg skal ihvertfall gjøre mitt for å komme tilbake til der jeg var etter fødselen :)

Den kvinnelige kroppen er ikke ferdig utviklet for etter et svangerskap har jeg lest. Var temmelig liten og smal selv. 155 høy og 48 kg. Har lagt på meg 15 kg jevnt fordelt over hele kroppen. Synes jo det høres ekstremt ut med 15 kg og jeg ser jo at jeg er både breidere over hofter og brystkassen. Det er normalt :-) satser på at e fleste kg går bort med trening, amming og sunt kosthold. Har ingen planer om å gå ned til 48 kg igjen. Å bruker du str 26 i bukser tror jeg du har ganske mye å gå på før det ufint md ekstra kilo på deg ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er samme som før, ingen spesielle forandringer her to år etter fødsel. Varierer vel fra person til person tenker jeg. Spis sunt og rør på deg, så er du godt på vei i allefall:)

Jeg la på meg 27 kg forrige svangerskap, og etter 3 uker var jeg inni 25-26 i bukser igjen. Dette er jo selvfølgelig veldig individuelt, når noen må jobbe litt med det i ettertid, men kroppen min ble akkurat den samme til tross for mange kg ekstra ila de mnd'ene :)

Jeg la på meg 27 kg forrige svangerskap, og etter 3 uker var jeg inni 25-26 i bukser igjen. Dette er jo selvfølgelig veldig individuelt, når noen må jobbe litt med det i ettertid, men kroppen min ble akkurat den samme til tross for mange kg ekstra ila de mnd'ene :)

Wow, imponert :D Jeg satser på å komme inn i de små buksene mine etter svangerskap, at amming, sunt kosthold og aktivitet hjelper meg tilbake :)

Last edited:
Dette er nok veldig forskjellig. Selv har jeg vært "heldig" og har samme vekt og kroppsfasong etter tre svangerskap (bortsett fra litt ekstra hud på magen, men ikke mer enn at de gamle buksene fremdeles passer).

Det sunne fettet legger seg på hofter, rompe og lår hos damer. Det er disse reservene som brukes ved amming.

• Liker
Reactions: BMC
Jeg la på meg 16,5kg under svangerskapet og alle har rast av igjen...Kroppen er som før svangerskapet, dog noe bredere over hoftene. Det syns jeg bare er snasent;) Fullammer...

Jeg la på meg 20 kg, og dagen etter fødsel var jeg 12 kg mindre ;) Det går fort ned..
Jeg er helt lik som før fødsel, eneste har litt løsere hud fra navlen og ned :)
Ikke tenk på det, det ordner seg ;)

Jeg har lagt på meg 11kg til nå (uke 36+3) og det mest har lagt seg på magen.
Kan se litt på hoftene og lårene også.
Jeg sliter veldig med forbrenning til vanlig, men håper at det meste vil forsvinne etter fødsel.

Jeg var ganske smal fra før så bekkenet måtte selvfølgelig vides ut. Og det gikk ikke tilbake. Litt breiere over rævva, ellers er det meste som før:) kroppen ordner jo opp!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Med nr 1 la jeg på meg 12 kg og måtte ta HS så etter at han var ute og etter noen uker var vekta nede på det samme som før svangerskapet bortsett fra ekstra polstring på magen. Med nr 2 la jeg på meg 20 kg og det er nå snart 5 år siden. Er ikke alt som er borte enda og dessverre har det nok en gang lagt seg kun over magen. :( Før brukte jeg 36 i bukser ( tights) nå er jeg oppe i 40..

Back
Topp